Gå til innhold
  • Bli medlem

Garmin og overføring av skiløyper fra f.eks skiforeningen- Noen som har tips


Memento mori

Anbefalte innlegg

Annonse

Det enkleste er å benytte kml-filene som benyttes når du klikker på linkene til google-maps i føremeldingen.

F.eks. er løypene for nordmarka syd: http://www.skiforeningen.no/markadb/kml/loypestatus/7.kml

Lagre denne fila lokalt på PC'en.

Det ligger en del ekstra informasjon i fila som du kanskje ikke er interessert i, så hvis du holder tunga rett i munnen kan du editere denne fila i f.eks. notepad.

kml-fila kan konverteres til gdb med GPSbabel på http://www.gpsvisualizer.com/gpsbabel/

Input-format er Google Earth (Kehole) Markup Language

Output er: Garmin mapsource - gdb

Velg yes for "Try to output ALL types of data (W,T,R)" (Alternativt bare 'Tracks')

og klikk på convert

Etter litt venting får du en link til en gdb-fil som kan lastes ned og åpnes i Mapsource for overføring til GPS'en

Ulempen med kml-filene er at de bare inneholder løyper som prepareres, dvs. rødmerkede løyper som ikke prepareres er ikke med.

Upreparerteløyper vises bare på kartene fra geodata, men der har jeg ikke funnet hvordan jeg kan få tak i de aktuelle kartlagene.

(Hvis noen har info om hvordan man kan få tak i dem er jeg svært interessert...)

Lykke til

Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.