Gå til innhold
  • Bli medlem

erfaring med forsvarets truger?


bolletog

Anbefalte innlegg

Annonse

Har aldri gått mye på truger men har inntrykk av at man får mye for pengene med disse men samtidig finnes det bedre truger der ute. 650kr er også i meste laget når man veit hva forsvaret har solgt dem for selv. Men finnes det ikke billigere er det en grei nok deal uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte mine for 300 på forsvarets utsalg. (brukte)

Fantastisk bra "hyttetruger" men litt små til å brøyte seg frem lange avstander i dyp snø.

Breie korte truger er fine å svinge med, men du gå breibeint, og kan ikke akkurat lange ut.

Har god erfaring med forsvarsbrukt også, men port blir fort dyrt, og da nærmer du deg et par moderne truger fra sportsbutikken. Det går ofte an å prutte, hvis du tør. Jeg har klart det både på xxl og begge sportsbutikkene her i Nittedal.

Det er stor forskell på truger, som på ski. Det er greit å definer ønskene. Slalomski er ikke helt topp i langrennsløypa påstås det. (har aldri hatt noe slikt på beina)

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsvarets truger er gode, har brukt 2 utgaver av disse.

Som sagt tidligere er det gode hyttetruger, men også på litt lenger turer.

Men de har sine svakheter i dyp ny snø.

Jeg hadde kjøpt disse trugene fra forsvaret, du får ikke noen bedre i denne prisklassen.

Kjøpte meg noen nye truger i år og de ble veldig mye dyrere en de fra forsvaret.

Men er ikke sikker om de er så ekstrem mye bedre.

Det er like mye typer truger som der er ski der ute i butikkene, jeg bruker truger mer enn ski, har fått et elsk forhold til truging 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Forsvarets felttruger.   I min tid i Luftforsvaret hadde vi ikke kjøpetruger.  Vi måtte lage dem selv av rajer og ståltråd. 

1.jpg.4515176b155d16e414fa504859542996.j2.jpg.b39c3286fe1ceb237fb017733623e2ff.j

Fritt etter boka.   Mer moro å lage dem enn å gå med dem.   Brukte dem på tur i dag, moro med hjemmegjort, men skal jeg på lengre tur blir nok disse hjemme.

3.jpg.243fb28415ea9edf36e57bc3a51c4909.j

En gang på øvelse lagde jeg meg et par av bunnen på de blå melkekassene.  Monterte bindinger på dem.  De var skikkelige gode.  Skal finne dem frem og legge de ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.