Dag G - Evje Skrevet 19. oktober 2010 Skrevet 19. oktober 2010 På Knabeheia i Vest Agder ligger et nedlagt vannmagasin. Halve dammen er sprengt bort for mange år siden, resten står. Naturen begynner å ta igjen de tidligere regulerte breddene. Man kan jo lure på hvorfor 1/2 dam står igjen ? Siter
Kjell Iver Skrevet 19. oktober 2010 Skrevet 19. oktober 2010 Det går en tid - så blir det kulturminne Siter
Dag G - Evje Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Skrevet 19. oktober 2010 Burde vi ikke innføre et nytt begrep: Ukulturminne... Ser for meg ei gammel bru som er fjerna halvparten på.. Siter
Kjell Iver Skrevet 19. oktober 2010 Skrevet 19. oktober 2010 Det er nok av sånne eksempler rundt forbi da Litt penere det eksemplet mitt da.. Siter
Dag G - Evje Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Skrevet 19. oktober 2010 Ja mye finer ditt kulturminne enn mitt ukulturminne.... Fint i Brønnøysund i forrige uke forresten. Fint med snø på fjella !! Siter
springsteen Skrevet 19. oktober 2010 Skrevet 19. oktober 2010 Når halve er borte er det bare en lokal skjønnhetsplett. Bekken får renne fritt. Siter
Lompa Skrevet 19. oktober 2010 Skrevet 19. oktober 2010 Det ER et kulturminne. Helt strålende spør du meg. Man vil alltid se sårene i landskapet etter reguleringen, og dammen kan da stå igjen som en forklaring for senere generasjoner. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.