Gå til innhold
  • Bli medlem

ståltermos og termoslokk


gremlin

Anbefalte innlegg

Finnes det egentlig noen bra og slitesterk ståltermos på markedet?

har flere sjøl, men lokkene er jo svakheten - de blir fort utslitt.....og varmetapet blir stort, eller de lekker! Kan jo sikkert kjøpe nye lokk ett eller annet sted, men hvor?

Dette opplevde jeg da "aldri" i gamle dager med de "vanlige" termosene?! (derimot ble de av og til knust.....) Bruker fremdeles flere som ble innkjøpt på 80-tallet.

vel jeg har prøvd ståltermoser i mange prisklasser, mange merker - både kjente og ukjente!

finnes det en skikkelig sak som tåler å bli brukt daglig over flere år?? finnes det noen uten plast i lokk-gjengene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også en drøss termoser. Termos i titanfarge, den holder varmen godt, men også min lekker i korken. Den røde utgaven som veier endel mer, men som er sinnsykt bra på å holde varmen har jeg aldri hatt noe problem med. Min annbefaling. Men ikke noe for gramjegeren :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Thermos Light & Compact holder bra på temperaturen, og "tappekrana" i lokket fungerer/lekker ikke!

Det har vært et problem på alle billigtermosene jeg har hadt.

Den er også kåret som vinner i den omtalte testen, tror Jernia har dem på tilbud denne uka.

Løp og kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med lokkene blir slitt mener jeg, att gjengene blir utslitt fort! er man uheldig og skrur igjen litt for hardt en gang, går det rundt og rundt og rundt...........må ha en termos (og annet turutstyr) som tåler å bli brukt. Det med lokkene har jeg aldri problemer med på de gamle 80-talls termosene mine. men men det er bare en filleting som irriterer meg, skal prøve Stanley eller noe neste gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en test for ikke lenge siden hvor det ble vist at termoser med sånn trykkeknapp i lokket mister varmen betydelig mye raskere enn vanlig skrukork. Det er også erfaringen på min Laken-termos. Den hadde med to lokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.