Gå til innhold
  • Bli medlem

gir tursko med høy støtte senebetennelse?


bolletog

Anbefalte innlegg

En video jeg kom over som handler om typer fjellsko http://www.klikk.no/hvordantv/article294569.ece

Så sier han at jaktsko med høy støtte som feks denne http://www.xxl.no/villmarksliv/ranger-high-black-1055924 ikke er beregnet på turgåing, det vil bare gi deg senebetennese. Men på XXL blir jo skoen anbefalt som bl.a tursko.

hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring er at høye fjellstøvler er svært bra, i særdeleshet hvis du bærer tungt. Men, de må ikke snøres helt opp når man bestiger topper, da strammer de både på akilles og forran på leggen. Nedover igjen er det herlig med støtten støvlene gir når man snører dem helt opp. Funker i hvertfall for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har høye støvler selv (Meindl Dovre Extrem) og har ikke vært et problem. Kan derimot støtte påstanden at de ikke bør snøres for stramt øverst, da fyker fort blodomløpet og komforten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er vandt til å gå i høye støvler så kan du få senebetendelse i akillissena. Ikke så veldig vanlig, men det forekommer. Spesielt i forsvaret ser de noe av dette. Jeg fikk senebetendelse i akillisen på den ene foten etter et par uker på rekruttskolen, men det gikk over av seg selv etter et par uker. Det føles som om sena går gjennom potetmel og er verst etter at du har vert i ro en liten stund. Når du har gått deg varm så er det ikke så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.