Gå til innhold
  • Bli medlem

Merket 24/twentyfour - erfaringer med skalljakker?


Bjartn

Anbefalte innlegg

Hei,

har registrert at merket 24 har dukket opp mer og mer i det siste. Jeg har noe superundertøy derfra, men

ikke andre klær. Er det noen som har erfaringer med dette?

Jeg ser spesielt på skalljakken Salt Lake http://www.twentyfour.no/Avdelinger/Produkter/Jakker/Skalljakker/Salt-Lake-SkalljakkeSkalljakke-m-4-veis-stretch-Bestselger-1053.aspx . Den er på salg til 599,- hos min lokale utstyrspusher. Det er egentlig prisen som gjør meg skeptisk. Hadde den kostet 1999,- så hadde jeg tenkt at den sikkert er omtrent like bra som andre jakker til 1999,- Men billig er ikke alltid bra!

Gode eller dårlige erfaringer? Innsideinformasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hej,

Har en sånn jakke. Den er helt ok. Det beror litt på vad du ska bruke den til.

Jeg syns den puster litt før dårligt, blir fort svett å klamm i den når jeg går på tur. Den er helt ok når du bare går rundt litt i byn på en regning dag.

Håper svaret hjelper deg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er aktiv med hund og går derfor endel på tur. Jeg er ute i all slags vær - regn, snø eller sludd.

Det vil vel gå i kategorien middels belastning, tenker jeg. Ikke slitsomme toppturer, men 1-2 timer i

skogen er vanlig.

Puster den dårligere enn andre skalljakker?

Det er også viktig at den er vanntett. Nesten enda viktigere det, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å kjøpe kvalitet en gang - framfor kvantitet flere ganger. Når du i tillegg er aktiv med hund, noe jeg selv har vært siste året - er det godt å vite at klærne holder mål. Hvis hunden din er veldig ivrig, hopper opp og skraper med neglene, biter i klærne - kan det være kjedelig å ha jakke til 3-5000kr som blir ødelagt.

Uansett hvilken jakke du ender opp med - vil jeg anbefale en ren skalljakke. Ikke noe foring. Foringen tar du med ull og fleece under. Også kjekt - nesten nødvendig med glidelås under armene for lufting. Uansett tex og zax etc membran, det blir fukt når man overstiger en viss aktivitet uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.