Gå til innhold
  • Bli medlem

Foreløpig planlagt rute i femundsmarka


andremelst

Anbefalte innlegg

Hei Igjen vandrere! :-)

har stukket meg ut en foreløpig rute for turen vår i sommer. men tenkte kansje noen her hadde erfaringer fra området å dele med seg.

vi tenker å parkere på Elgå, ta femund II til røa.

vandre langs røa opp til Øvre Roasten. derfra gå ned mot kratltjonnan opp til lille vonsjoen og videre til styggsjoan. før vi vandrer rolig ned mot røa igjen.

Hvordan er terenget på denne turen? vi har 2-3 uker til disposisjon. hvordan er lengden på denne ruta i forhold til tiden vi har?

muligens kort? noen deler vi bør tenke på å få med oss?

er det mye folk i området der mellom 21 juni til ca.10 juli? eller er det ok før fellesferien?

mye spm og mas her plutselig, men vill være godt forberedt :D sett frem til denne turen i 3 år nå :(

kommer med referat fra turen når vi kommer hjem igjen!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere har god tid for å si det slik. Gode muligheter til å ligge i ro noen dager og ta dagsturer. Fin tur. Langs Røa må dere regne med å treffe en del folk.

Hvis du leser kartet vil du se at dere går opp, ikke ned, når dere går fra Røa til Kratltjønnan, og dere går ned eller bortover, ikke opp for å komme fra Kratltjønnan til Lille Vonsjøen. Bruker du opp og ned begrepene når du snakker om kart betyr det oppover og nedoverbakke. Er det retning det er snakk om brukes nord, sør, øst og vest.

Terrenget er varierende. Noen steder god sti. Andre steder skikkelig steinete.

For mer info om Femundsmarka anbefales søk funksjonen i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tilbakemeldingen!

ja ser det nå på kartet. :(

brukte google earth når jeg så på ruta, er ikke høyde info der. :-)

gleder meg sykt!!har hatt som mål å ta denne turen i 3 år, og nå er det under 5 uker til... så er så og si det eneste som sviver rundt i hodet om dagen. :D:)

skulle ønske jeg bodde litt nærmere og kunne tatt noe langhelger der også. men er litt under 12timer kjøring hver vei for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.