Gå til innhold
  • Bli medlem

Leve i skogen i 1 måned. Men hvor i Hordaland?


Anbefalte innlegg

Vil bare starte med å si at dette er et utrolig flott forum. Har lest i flere timer her inne, og det virker som det står utrolig mye nyttig her inne. Selv er jeg veldig uerfaren. Noe jeg vil prøve å gjøre noe med.

Hele mitt prosjektet går ut på å være ute i skogen i 1 måned. Jeg kommer nok til å sette opp 1 leir, og holde meg der. Det eneste jeg er på utkikk etter er ett bra fiskevann. Det er også viktig at det ikke er noe, eller svært lite sivilisasjon der. Har lyst til å føle på ensomheten.

Så spørsmålet er egentlig hvor burde jeg dra?

( bra hvis det var innom en 6 mil radius fra Bergen sentrum )

Dette er utstyret jeg har tenkt å ta med meg, kom gjerne med innspill på listen.

Utstyr:

Telt

Sovepose

liggeunderlag

Fiskestang

Tursko

Belte

Kart kompass - enda ikke funnet ut hvor jeg drar ut ifra.

Leirsko

flisgenser

lue

Brenner

vanntette oppbevaringsposer

Dorull x 3

Myggmiddel

tynn regnjakke

Drikkeflaske

4 par sokker

hodelykt

mobiltelefon med solcellelader

4 boksere

Solbriller

Ipod med solcellelader

Bestikk

Fyrstikker x5

Leatherman

Lighter x5

Ullundertøy

Tynne hansker

Videokamera + 8 stk batterier

Tripod

Sortkjele

Dovrefjell Tarp 3 duk

Stormkjøkken

Tau

Tannbørste + tannkrem

Såpe

Lommelykt

Førstehjelpsaker ( hva trengs? )

Nødbluss

Ekstra teltstang

Strips

Duck-tape

Når det kommer til maten er jeg veldig usikker. Det hele er jo å også klare å skaffe maten (fisken) selv, men jeg kommer til å ta med en del mat allikevel. Her også hadde det vært fint med noen innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gått litt på jakt på Osterøy! Ikke sån kjempe kjent! Fin natur men som ellers på vestlandet så er det mye opp og ned og fjell! Har overnattet et par ganger i en koie der ute.

Om du har tenkt å jake så bør du gå for hjorten! Orfugl og rype er det veldig lite av!

osteryhyttelp3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.