Gå til innhold
  • Bli medlem

Været til helgen!


Yngve

Anbefalte innlegg

Annonse

Det er jo meldt kjempevær over store deler av sør-Norge. Lørdag er det best å holde seg sør for Stadt og Dovre, men på søndag skal visstnok møringer og trøndere få pent vær også.

Jeg har bestemt meg for at jeg iallefall må få se Jotunheimen i helgen. Enten fra noen topper i Nordmarka, Norefjell eller aller helst Høgeloft i Hemsedalsfjella som jeg ennå ikke har karret meg opp på. Hvordan er snøforholdene i 1900 meters høyde forøvrig ? Jeg har tenkt å gå til fots.

Sommerskisenteret på Juvasshytta er forøvrig fremdeles åpent. Har tenkt på en tur mot Vesle Galdhøpiggen også, men det blir vel ren skitur med klyvepartier på denne tiden av året. Altfor langt å kjøre er det opp dit også, når startpunktet er Drammen.

Må sove på det til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss ja,langt å kjøre det ja,bor gudskjelov rel.nær heimen jeg

Garantert snø på den høyden,iallefall her oppe,skulle tro det var slik i Hemsedalsfjella og,andre vet kansje mer konkret!

Det blir østheimen for min del,for ta det litt på sparket.

Iallefall,en riktig god tur ønskes deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Oppdal ligger snøgrensen for tiden på 750 m.o.h.

Var på leteaksjon i natt/dag tidlig og vi hadde nordavind med kraftig snødrev, som gjorde orienteringen til en spenstig opplevelse.

Er i hvertfall glad for at vinteren er i anmarsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 1400 meter i Valdres med :) Det er kritthvitt i de store høyder :) Vi reiser til Rondane i morgo på en liten dagstur. Har egentlig ikke tid, men et slikt værvindu bare må vi få med oss. Trolig siste fotturen denne sesongen. I alle fall i høyere strøk.

Omlag 800 m snøgrense i Romsdal, men ikke mye snø under 15-1600 m.

Etter værvarselet for fjelltraktene å dømme åpner vel ikke værvinduet skikkelig før på søndag. Ser forøvrig ut som det skal være åpent noen dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bare glede og misunne snøfantastene: i Tromsø snør det! På gateplan :). Ungene lager snømenn, og holder det til over helga så blir det en liten "topptur" på Rødtind! Det er gøy å leve når snøen legger seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødtind ligger på Kvaløya, nærmere bestemt som en del av Kjølen, Storelva. Den er jo nesten ikke for et fjell å regne, men siden fjellsiden for det meste består av gressbakke er den perfekt for tidlige skiturer med gamle ski som det ikke er så farlig med... :) Dessuten er hele Kvaløya full av fine skitoppturer, nesten som et mini-Lyngen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.