Gå til innhold
  • Bli medlem

Skiføre Rondane? Reinheimen?


jangk

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei!

Har en ukes fri i midten av januar og kunne tenkt meg å gå fra Hjerkinn til Mysusæter.

Hvordan er snøforholdene der på denne tiden av året, er det håpløst dra med seg pulk? Ser for meg at det kan være rimelig løst enkelte partier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei!

En liten rapport fra Rondane for uke 3 (18/1-21/1).

Gikk fra Mysusæter til Hjerkinn, fulgte vinterruta på kartet så godt som hele veien.

Fra Mysusæter til Rondvassdalen er føret godt noe løssnø, men ellers perfekte skiforhold.

I Bergedalen er det relativt lite snø, gikk på beina flere steder og pulken fikk seg en trøkk. Partiet fra Dørålseter til Grimsdalshytta er også litt enten eller. Der hvor ruta går på seterveien er det enkelte steder svært lite snø, mens andre partier har 40-50cm snø. Særlig syntes jeg det var tungt i fjellbjørkeskogen ved Myrbekken. Takk til de to som hadde tråkket spor herfra mot Grimsdalshytta, de har gjort en kjempejobb:) Fra Grimsdalen og over til Hjerkinn er det bra med snø, men her er det også ganske så løst enkelte steder.

Marsjfarten var svært lav til tider da jeg drasset på pulk og telt i løssnøen. For min egen del ble dette en tur som virkelig testet motivasjonen ved trått pulkføre. Snøen har ikke satt seg og fått "parkettgulv-feelingen". Fra dyreriket så jeg flere flokker med liryper, en hare, mye spor av rødrev og elg, ingen mennesker.

post-3709-133474674385_thumb.jpg

post-3709-133474674394_thumb.jpg

post-3709-133474674399_thumb.jpg

post-3709-133474674408_thumb.jpg

post-3709-133474674414_thumb.jpg

post-3709-13347467442_thumb.jpg

post-3709-133474674428_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.