Gå til innhold
  • Bli medlem

SATMAP ACTIVE 10 med Garmin Detaljert turkart over Oslomarka for GPS ? Går det


Anbefalte innlegg

Annonse
Går det an og overføre/ konvertere Garminkart over til Satmap?

Grunnen til dette er at jeg ønsker og få en skiforeningens løpenett og DNT hytter inn på Satmap.

Lurer på og skifte ut GPS'en med en ny. Valget står mellom Satmap eller Garmin 60CSx.

Jeg har aldri brukt Satmap, men jeg tviler. Dersom det skulle gått måtte enten Satmap-produsenten ha reversutviklet kartformatet til Garmin, og det er det såvidt meg bekjent bare to grupper som har gjort; en kar som selger et program for å lage garminkart, og en gruppe som lager et fritt program (mkgmap) for å lage Garmin-kart fra OpenStreetMap-data. Siden mkgmap-folkene ennå ikke er helt ferdige med å tolke garmin-formatet er det heller ingen lur idé for noen å hente kildekode derfra ennå. Om en tredjepart skulle lage et konverteringsprogram måtte de i tillegg reversutviklet kartformatet til Satmap, og det vet jeg ikke av noen som har begynt med engang.

Og så har selvsagt de som pusher Satmap et ønske om å samtidig dytte på deg sine egne kart, hvilket gjør de ikke ville være tjent med at det eksisterer en slik løsning. Et konverteringsprogram kan du derfor ikke regne med at vil eksistere i overskuelig fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an og overføre/ konvertere Garminkart over til Satmap?

Grunnen til dette er at jeg ønsker og få en skiforeningens løpenett og DNT hytter inn på Satmap.

Lurer på og skifte ut GPS'en med en ny. Valget står mellom Satmap eller Garmin 60CSx.

Det jeg glemte å si i forrige posting er forresten at skiforeningens løypenett er tilgjengelig, enten fra OpenStreetMap eller skiforeningen selv, i formater som kan konverteres til mye annet. Så du trenger egentlig bare et program som kan laste over en GPX-fil eller tilsvarende til Satmap-GPS-en, og det kan det hende følger med. Turistforeningens data vet jeg ikke så mye om, men jeg antar de også publiserer data i et format som er lett å jobbe med (og hvis ikke så dukker sikkert turistforeningsløypene opp i OSM etterhvert de også).

Så det er en stor sjanse for at du slipper å konvertere Garmin-kart. Det hadde vært interessant å vite hva du kommer fram til, så post gjerne en oppdatering om du snakker med en Satmap-forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.