Gå til innhold
  • Bli medlem

Tid for skøyter


ods

Anbefalte innlegg

Dere som bor i Osloområdet har sikkert oppdaget at det nå er flotte muligheter for

skøyteturer i marka. I går dro jeg innover Losbyvassdraget hvor avstandene mellom

vannene er meget korte bortsett fra strekningen Grinderen-Børtervann. Det var tydelig

at flere hadde sett artikkelen i Aftenposten hvor nettopp dette vassdraget var fremhevet,

for trafikken innover vannene var stor. Selv inne på Søndre Krokvann var det mange

skøyteløpere. Det ser ut som den svenske folkesporten med långskridskor har grepet også

nordmenn, for de fleste inklusive meg selv gikk på slike. Fordelen er at en kan benytte

varme fjellstøvler som gir god ankelstøtte, og dermed unngår en vonde ankler selv om

en ikke har særlig skøytetrening. Bortsett fra spredte tilfeller tidlig på nittitallet,

er det nærmere hundre år siden jeg sist gikk på skøyter, men hadde ikke problemer med

anklene overhodet.

Vær ellers oppmerksom på sprekker i isen. Selv tråkket jeg et sted nedi med hele

skøyten og fikk meg en skikkelig tryning.

post-66-133474600555_thumb.jpg

post-66-133474600566_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hva merket heter, men jeg er veldig fornøyd med turskøytene jeg fikk låne. Lange egger og en enkel "snowboardbinding" som jeg festet skoa til. Fant ut at skøytesko (langrenn) var utmerket til det bruket, siden støtten var meget god. Hockeyskøyter går nok også fint, men jeg blir veldig sliten i føttene med disse, i tillegger de kalde og tungvint å ta av og på (såfremt man ikke bruker eggbeskytter mellom vannene). Rulleskipigger er kanskje lurt å utstyre skistavene med, de er mye sterkere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.