GeirGeir Skrevet 29. juli 2008 Skrevet 29. juli 2008 Hei! Skal til Børgefjell neste uke og har i den forbindelse noen spørsmål. Hvordan er det med mygg i Børgefjell for tida? Er det så mye vann at elvekrysninger er vanskelige? Og er det noen som kan si noe om årets fiskeforhold? Siter
fjellfantast Skrevet 7. august 2008 Skrevet 7. august 2008 Hei! Det er som alltid en god del mygg i Børgefjell, det sies tilogmed at det er myggår i år (men det sies jo så mangt). Fiskeforholdene er heller ikke det de engang var, de fleste vannene er overbefolket, og det er nesten bare liten fisk og få . Der det er overbefolket får man til gjengjeld så mye fisk man bare gidder å dra opp, er fårholdene dårlige går det bare ikke like raskt, men det er grenser på hvor lenge man gidder å trekke opp hundregramsørretter uansett. (Ser at de har begynnt med utfisking med garn fra Båttjønna, bra!) Etter en to ukes tur med en del fiske på børgefjell tidligere i sommer var jeg bare over halvkiloen et par ganger og fikk et utall småfisk. Vannforholdene i de største elvene i Børgefjell kan endre størrelse raskt. Opplevde selv å ikke kunne krysse Kjukkelelva pga. høy vannstand, etter litt over en uke med regn. (Snakket riktignok med noen som hadde krysset den elva noen dager seinere, (med sol, vel å merke)). Dessuten er det også en del folk i Børgefjell, selv om det heldigvis ikke er sammenlignbart med jotunheimen, som har utviklet seg til å bli et stort turistbol, i alle fall i hovedstiene. (Ser at jeg kanskje er litt seint ute med å svare, kom nettopp tilbake fra fjellet.) Uansett, god tur! Siter
Frank-R.J Skrevet 8. august 2008 Skrevet 8. august 2008 Hei GeirGeir! Jeg skal til Børgefjell i slutten av Aug. Fint om du kan gi en liten rapport om forholdene når du kommer hjem. Siter
gk Skrevet 14. august 2008 Skrevet 14. august 2008 Kommer nettopp fra en 14-dagers tur i Børgefjell. Kan melde om minimalt med mygg og knott. Dette gjaldt for hele perioden og for det meste av parken. Siter
GeirGeir Skrevet 15. august 2008 Forfatter Skrevet 15. august 2008 Samme her opplevde så å si ikke mygg i det hele tatt. Krysset ikke så mange elver, men de jeg krysset var helt problemfrie. I tillegg så var været perfekt Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.