Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjelljakke for lange personer


rees

Anbefalte innlegg

Heisan,

Noen som har tips til fjelljakker som er lange og relativt smale? Jeg måler nesten 2 meter i høyden, men er relativt tynn, og da blir de store størrelsene litt for mye som et vindseil.

Er på jakt etter en relativt lett jakke til sommer og høstbruk, men den må være regn- og vindtett.

Daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ja mange leverandører produserer utstyr for pygmeèr.... korte buksebein, korte armlengder etc :)

Ta en titt på Tilak`s sine produkter!

De har lange buksebein og armlengder uten at du surrer rundt som et gedigent vindseil...

Spesielt softshellproduktene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste produsenter lager både korte og lange modeller. Som oftes en de korte jakkene laget for klatring (slik at man kommer til selen), mens det er lengre modeller som gjelder for rent friluftsliv.

Jeg titter selv på arc'teryx alpha sv som har et snitt som gir veldig god dekning over rumpen samtidig som man kommer til smekken foran. Jeg er 192 høy og 82 kg og prøvde denne i L, XL ble litt telt for meg.

Norrøna Recon GTX tror jeg også kan være et alternativ, den er lagd for å være en feltjakke og vil nok være relativt lang i snittet. XXL selger hele recon dressen for 6399, dette er mye penger, men 1000 kr billigere enn å kjøpe de separat.

Det finnes nok også mange andre "jakt/felt-dresser" med lignende snitt

Hilsen Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 199/84 og har det samme problemet, men jeg synes det er verre med buksene enn jakkene.. Her er Bergans suverene, da de kan bestilles med "rå lengde" som ikke er lagt opp i beina. Dermed kan man få slanke modeller som er riktig lange.

Av jakker passer Norrøna sine best til meg. Det er forøvrig blitt bedre de senere årene, siden de fleste har smalere modeller enn tidligere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har selv Norrøna Recon dressen, og er kjempefornøyd med den!

Perfekt passform og et langt snitt!

Er selv 192 på strømpelesten med laaang rygg og 102kg så trenger en lang jakke!

Kjøpte min i xl, og den sitter som et skudd, litt luft skal det jo være, luft isolerer jo godt også så skal ikke sitte

som et pølseskinn. :) Anbefaler Recon dressen ihvertfall!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.