Gå til innhold
  • Bli medlem

La Sportiva Makalu fjellstøvler- sålen løsner


Fjellveteran

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har gjennom flere år vært flittig bruker av moutaineeringstøvler og brukt flere av La Sportiva sine modeller.

Jeg var på Aconcagua såsent som i forrige uke og sålen på støvelen løsnet fra selve læret. Det skjer omtrent ved lilletåa. Jeg ser dette som en klar svakhet og irriterer meg over at det kan skje med nesten nye støvler.

Jeg ringer til Atello, som har agenturet, og de mener at løsningen er å lime sålen fast til læret. De påstår at dette holder og at de har gjort dette ved "en rekke andledninger". Er dette en svakhet ved La Sportiva stølver? Er feks Scarpa bedre?

Selv er jeg veldig skeptisk til å lime en såle som allerede er løsnet fra læret. Mitt inntrykk var at Atello er mer opptatt av å bli kvitt kunden enn å løse problemet.

Er det noen av dere som har erfaringer med dette? Vil sålen holde ved liming?

Fjellveteran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lang erfaring med disse støvlene, og det har aldri skjedd med mine. Jeg kommer til å kjøpe meg et nytt par nå snart.

Jeg har limt andre typer støvler, og har delte erfaringer. Noen ganger holder det, andre ikke. Hvis du bruker et kvalitetslim som Aquasure eller lignende, så kan det hende at det har en høyere kvalitet enn limet fra skoprodusenten.

Uansett virker det som dårlig kundebehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg ringer til Atello, som har agenturet, og de mener at løsningen er å lime sålen fast til læret. De påstår at dette holder og at de har gjort dette ved "en rekke andledninger". Er dette en svakhet ved La Sportiva stølver? Er feks Scarpa bedre?...

...Mitt inntrykk var at Atello er mer opptatt av å bli kvitt kunden enn å løse problemet.

Er det noen av dere som har erfaringer med dette?...

Fjellveteran

Atello er bare et annet utrykk for dårlig service. At det er gjort ved en rekke anledninger sier ganske mye om den opprinnelige kvaliteten på skoa. Her er mine erfaringer (flere blir det ikke) med Atello og La Sportivas fjellsko:

La Sportiva Elk:

Er imponert over vanntettheten (gore-tex), og ved bruk i skogsterreng/ myrområder er dette en glimrende sko. Desverre tåler den ikke å bli brukt i steinur/ grus/ steinete sti. Gummien er av en slik kvalitet at den ikke slites jevnt ned, men detter av i biter. Skoen er konstruert slik at sålen er tynnest i overgangen mot tåa/ tåballene. Dette området blir sterkt utsatt for slitasje med kjedelige konsekvenser. Har jobba noen år som fjellopsyn og brukt disse skoa både på jobb og i fritid på varierende underlag. Jeg har slitt ut to par, og flere blir det ikke. På det første paret tok det ca30 dager før det var slitt hull i sålen (gjennomsnittsdag ca6-7 timer). Har aldri opplevd noe lignende på noen sko. Dette paret klarte jeg å få bytte. Nøyaktig det samme skjedde med par nr2 på like kort tid. Dette paret nektet leverandøren (Atello, ikke butikken) å ta imot. Årsak: Leverandøren sa at skoa var UTSLITT, og at de derfor ikke ville ta dem inn. Med andre ord: Leverandøren (Atello) selger et skopar for kr2500 som de med hånden på hjertet sier at blir utslitt etter 1 måneds variert bruk!!! Disse skoa fortsatte jeg å slite på på pur f... i 2 uker til, våt på beina. På den siste turen slet jeg hull i sokken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg ikke Scarpa, men en venn av meg sverger til Scarpa, han har brukt deres modeller i over 20 år og har ikke vært i nærheten av de problemene du her skisserer. En kvinnelig bekjent har hatt La Sportiva støvler og var aldri fornøyd med disse, passet ikke hennes fot og ble urimelig fort slitasje på sålen.

Selv har jeg Varg Isogaisa støvler og er meget godt fornøyd.

Hvor gamle er støvlene dine? Høres da vitterlig ut som en reklamasjonssak. Få tak i skjema fra forbrukerrådet, fyll ut og send til agentur, så tror jeg nok tonen deres blir en annen.

-----------------------------------------------------------------------------------

Da Gud skapte Norge syntes han det var uendelig vakkert. Så, for å trøste de som ikke kunne bo her, lagde han nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.