Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan er skiføret på Valdresflya?


Anbefalte innlegg

Annonse

Var der en tur pinsehelgen og gikk Rasleting, Munken etc. Så flere på Kalvåhøgda. Suverene forhold, spenner på skiene fra bilen. Har planer om tur dit selv snart og jeg regner med at det holder en god stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Kalvehøgda (østre, 2178) søndag 3.6. Fremdeles fine forhold helt fra ungdomsherberget; noen få partier med bar ur. Det så strort sett greit ut videre mot 2208.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært/kjørt over Valdresflya i det siste? Er det skiføre der? Og innover mot og opp på Kalvåhøgda?

Ulven, i innlegget over ditt jonnyronny, var der 9. juni og har i sitt innlegg linket til turrapporten sin med bilder. Etter dette har det jo blitt temmelig mye kjøligere med minusgrader om nettene mange steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tur der lørdag 9. juni. Da var det rikelig med snø stort sett overalt unntatt på toppene. Måtte bære skiene over fortoppen til Rasletind (2020m?). Litt bæring ned fra Rasletind og deretter siste bit opp på 2178m. Videre endel bæring på vei mot 2208. Alt i alt OK og vel verdt en tur på ski. Like ved veien var det flere elver/ bekker som rant oppå snøen. Parkerer en nær toppen av Valdresflya er det neppe noe problem, men lenger nordover rant det en frisk elv oppå snøen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.