Gå til innhold
johnlovas

Kjøpe bensin i Alta

Anbefalte innlegg

Hei alle!

Vi skal gå finnmarksvidda i vinterferien og lurer på om noen har tips om hvor vi kan kjøpe alkylatbensin i Alta? Ringte Shell der oppe, men de hadde ikke..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er Biltema i Alta, har du flaks har de kampanje på 3PK med bensin også - handlet vel 9 flasker der i fjor og det er det billigste pr liter jeg noen sinne har kommet over for drivstoff til multifuelene mine...

Bare pass på å ikke komme opp på en søndag... ;-)

Ellers så har jeg noen bekjente på den gale siden av fjellet (Alta), så det er mulig jeg f.eks kan få noen til å forhåndshandle for dere og levere på flyplassen om dere kommer en skikkelig ugunstig tid åpningsmessig.

Si i så fall fra i god tid så jeg kan sjekke ut,.

Endret av Espen Ørud

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste bensinstasjonene har bensin, jeg kjøpte på shell i fjor, men de plages av en tendens til uvitenhet bak kassen. Men du finner både esso, shell og statoil i gangavstand fra flyplassen. Biltema har, mekonomen har sannsynligvis, og flere av sportsbutikkene har sånn der dyrbensin inne. Bare ikke begynn å let etter vintergass - det kan bli vanskelig!

Og for all del, hør gjerne på gode råd fra @Tom42, men da må dere planlegge litt (veldig) nøye i fht til tregrense og snømengde...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, Anti skrev:

De fleste bensinstasjonene har bensin, jeg kjøpte på shell i fjor, men de plages av en tendens til uvitenhet bak kassen. Men du finner både esso, shell og statoil i gangavstand fra flyplassen. Biltema har, mekonomen har sannsynligvis, og flere av sportsbutikkene har sånn der dyrbensin inne. Bare ikke begynn å let etter vintergass - det kan bli vanskelig!

Og for all del, hør gjerne på gode råd fra @Tom42, men da må dere planlegge litt (veldig) nøye i fht til tregrense og snømengde...

Høre gjerne på gode råd fra @Tom42

Diplomatisk og pent sagt.  Det er mulig at det fra tid til annen kommer noen gode råd fra den kanten, men i dette tilfellet er han ikke bare på jorde, men også på feil jorde.  Han må lære seg å lese det som står; at det var snakk om vinterferien☹️ .  Jeg skal snakke med han når han våkner, og da vi han nok på det sterkeste beklage.  :poke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Tom42 skrev:

Høre gjerne på gode råd fra @Tom42

Diplomatisk og pent sagt.  Det er mulig at det fra tid til annen kommer noen gode råd fra den kanten, men i dette tilfellet er han ikke bare på jorde, men også på feil jorde.  Han må lære seg å lese det som står; at det var snakk om vinterferien2639.png .  Jeg skal snakke med han når han våkner, og da vi han nok på det sterkeste beklage.  :poke:

Da er jeg våken - og beklager!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Turøystein
      Hei.
      Skal på en lang tur gjennom store deler av Norge og i den forbindelse så lurer jeg på hvordan folk har gjort det med drivstoff til primusen. Skal bruke renset bensin. Er jo egentlig ikke lov å sende dette i posten men når man skal være 5-6 mnd på tur kan jeg heller ikke bære med meg alt fra starten heller. Har flere depoplasser underveis der det ikke mulig å få tak i dette og det hadde vært best å sende dette på forhånd.
      Så, har noen noen tips på hvordan jeg skal gjøre dette?
    • Av esphojo
      Skal de gamle brennerne lagres med eller uten innhold i tanken?
      Ved jevnlig bruk er det enklest å la de stå med fuel i tanken, men om de blir stående i ubrukt en periode? Evt hvor lenge kan de stå med innhold?
      For min del gjelder det en eldre 111 (parafin) og en 8R (bensin).
      Noen med tanker rundt dette?
    • Av tshansen
      Det tok ikke mange turene på ski før eventyreren i meg våknet for fullt. Noe som gjør at en del turer på bucketlisten skal realiseres heller før enn siden  I den forbindelse ser jeg at behovet for bensinbrenner utpeker seg. Jeg kommer til å bruke gass som vanlig, men til smelting av snø og varme i telt blir det nok lettest/best å bruke bensin. Derfor stiller jeg det vanskelige spørsmålet... Hvilken?
      De jeg har sett mest på:
      Primus Omnifuel

Optimus Nova (Nova+ blir ikke aktuell pga regulatoren)

MSR XGK EX

Jeg blir nok å fyre utelukkende med 4t bensin som folket her inne anbefaler. 
      Jeg er innforstått med at det er langt mer bråk med fyring av slike brennere. Er det noen av disse som utmerker seg bedre enn de andre i forhold til vedlikehold. Mener jeg så et klipp på youtube hvor Nova'en var lettere å rense/vedlikeholde på farten? Alle gode innspill hjelper på. Jeg har nesten skjønt at uansett hvilken jeg velger, får man en bra brenner. Men her er sikkert noe jeg ikke har sett, eller ser behovet for i forhold til bruk og oppsett. 
    • Av Terka
      Noen som har tips / linker til bra og billige flasker for transport av bensin på tur?
      Må selvsagt være potte tett ift flaske/korker, bruker i dag std en liters flasker som bensinen selges på men har opplevd å få littegrann lekkasje via åpning/kork selv om korken er godt skrudd på.
      Har bensinbrennere fra Soto, Trangia/Optimus, og MSR. MSR brennere brukes mest så om flaskene er kompatibel med deres pumper så er det et pluss.  Men flaskene trenger ikke være kompatible med noen som helst, der viktigste er at dem er lekasjefri både stående og liggende.
    • Av StineHV
      FINNMARKSVIDDA på langs. Kåret av Forbes reiseguide til en av verdens fem flotteste skiturer - med god grunn! Jeg elsker Finnmarksvidda - ferdig snakka!
      Bilder og kort om dagene (link til bloggen): På tur over Finnmarksvidda
      Neste tur der håper jeg blir den gamle postruta. Da med barn. Finnmark er unik og fantastisk vakkert. Skituren er noe alle kan gjøre Bare å legge opp til det antallet dager man ønsker og hvor tungt man vil pakke.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.