Gå til innhold
Mizzy

Skjulte fine badeperler i Trondheimsomårdet

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk:)

Lyst å stikke av for helga og lurer på om det er noen som har en plass å anbefale som er egnet til bading og solslikking? :whistle:

Tenker da ha med lavvo, mat og kanskje fiskeutstyr, så bør være en plass man kan kjøre til, helst ikke gå så langt om det lar seg gjøre.

Og ikke for mye folk;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til en annen gang: Lauglovatnet. Parker ved Skogly, er ikke langt inn dit. Fint med både lavvo der, og bading. Usikker på fiske, da fiskestanga aldri har vært min beste venn :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den 22. juli 2016 at 16.28, Mizzy skrev:

Joda.. Der kom regnet og torden :shock: Typisk når det er helg:blink:

Det er værets iboende faenskap det. Hadde tre single uker satt av til forhåpentligvis tur i fjor sommer. Det ble regn, tåke, vind og faenskap alle de tre ukene. ergo, ingen tur!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan anbefale Øyangen i Lensvik. Var der for første gang i sommer. Et stort vann med øyer kriker og kroker, noen hytter, men god plass og lite folk. Vi var der på en godværsdag og så 3 kanoer. Fant oss en rolig odde, masse blåbær, badetemp 19 grader, flotte forhold for barna. Og ørretvann. Håper du tar turen en annen dag!

Grisebillig kanoleie her btw, 100 kr døgnet (leier via kommunen).Et godt utgangspunkt for forumtreff :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 31.7.2016 den 22.49, Imp skrev:

Jeg kan anbefale Øyangen i Lensvik. Var der for første gang i sommer. Et stort vann med øyer kriker og kroker, noen hytter, men god plass og lite folk. Vi var der på en godværsdag og så 3 kanoer. Fant oss en rolig odde, masse blåbær, badetemp 19 grader, flotte forhold for barna. Og ørretvann. Håper du tar turen en annen dag!

Grisebillig kanoleie her btw, 100 kr døgnet (leier via kommunen).Et godt utgangspunkt for forumtreff :)

Så treg som jeg er med å svare, så er sommern her før man vet ordet av det. Men hvor er det billig kanoleie? :)

Skal sjekke ut plassene dere nevner i tråden, men det blir til sommeren. Nå står påsken klar for tur til sognefjellet. Jeg grugleder meg litt, merker jeg. Men det skal bli fint å finne påskefjellet😐🐤

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lensvik i Agdenes kommune :) Man drar på rådhuset, betaler og henter åre og vest, og drar opp til vannet hvor kanoene står på henger. Lett som en plett :)

Endret av Imp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 22.7.2016 den 15.43, Mizzy skrev:

Hei godtfolk:)

Lyst å stikke av for helga og lurer på om det er noen som har en plass å anbefale som er egnet til bading og solslikking? :whistle:

Tenker da ha med lavvo, mat og kanskje fiskeutstyr, så bør være en plass man kan kjøre til, helst ikke gå så langt om det lar seg gjøre.

Og ikke for mye folk;)

Til din beskrivelse så kan jeg anbefale Jærstrendene. Ca. 70 km med sandstrand ala syden, fiskemuligheter i elvene som renner ut her, men de er lakseelver og fredet på denne årstiden. Mellom de forskjellige strendene er det i nord, svaberg med alle typer kystfisk, og lenger sør, rullesteinsområder med brukbart sjøørretfiske. Det er mulig å telte en del steder og de fleste områdene kommer du til med bil. Men det er bare et lite problem: Badetemperaturen nå ligger vel på ca. 4 - 6 grader, det blåser en konstant kuling fra vest og i helgene er det en del folk som går tur langs sjøen og en del surfere og kitere som holder til noen steder. Men om sommeren når lufttemperaturen kryper opp mot 15 tallet, vannet kan bli utrolige 8 - 10 grader og kulingen avtar til frisk bris så er dette et paradis for vikingene her vest.

Borestranda_sommer_12_06.jpg.c6dfca35ea190aec9a01f09e02b9ea2f.jpgboraunenMorene.jpg.66d9c46e572d8d9d1dfb954089b36d8d.jpg41-gode-steder-aa-surfe-i-Norge_ordinary_1000.jpg.0b2b1bf50f01b077f36043168cf4bb57.jpgstandard_Borestranda__2__1000px.jpg.f43ffe62f3a0f5b3845f79d1fc969971.jpg2d9152df5c8a1b16d0ed82d515719f80.jpg.d85c9371c29b6858c08f594d6af1f6c3.jpg

Endret av REs

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 hours ago, REs said:

Til din beskrivelse så kan jeg anbefale Jærstrendene.

Jærstrendene er flotte de, men kanskje ikke akkurat i Trondheimsområdet ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Nimrad skrev:

Jærstrendene er flotte de, men kanskje ikke akkurat i Trondheimsområdet ;) 

Nei, men da kan du jo bare flytte ? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig plass da:) Men vi har Stokkøya som ligner. Var veldig fint der også, likevel for mye folk til at man får den roen man søker etter;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 timer siden, Mizzy skrev:

Nydelig plass da:) Men vi har Stokkøya som ligner. Var veldig fint der også, likevel for mye folk til at man får den roen man søker etter;)

du skal ikke gå mange meterne bort fra Strandbaren før det er folketomt ut på der heller. Men, man er jo ikke i nærheten av stranda da.

Ellers så er den en idyllisk liten bukt ut på Tosøya midt mellom Hitra å Frøya, ingenmannsplass mersom. Krever dog egen båt å komme dit. Storfosna og Kråkvåg ser også fint ut. Kun kjørt rundt med båt i området og ikke vært i land.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Friluftsamatørene
      Hardangervidda - Trondsbu - Sandhaug 2018 Del 2 av 3
      Da er det dags for å fortsette turen på Hardangervidda. Vi har gått inn fra Trondsbu, ikke langt fra Dyranut. Turen har gått inn forbi Snerro og Sandhaug, og vi befinner oss på ukjent mark bak fjellene i sør.
      Det ble igjen et fantastisk møte med vår vakre nasjonalpark på Hardangervidda. Hardangervidda er og blir en av favorittene våres og ga også denne gangen flotte naturopplevelser med vakkert landskap, flott dyreliv, vær og vind, og så klart fiske. Kom å bli med videre på turen!
    • Av friluftspappa87
      Tur rapport fredag 9.9.18
      Vær: mye regn (Orange flomvarsel)
      Temp: ca 5-8 grader natt. Høy luftfuktighet.

Utstur:
      Bergans 4076 kuppeltelt. 
      Røst stormkjøkken
      Div soveposer, liggeunderlag. 

Turen:
      Jeg ville ta.med guttungen på sin første tur  
      Vi reiste ca i 14 tiden med sykkel. Fikk han med til å hjelpe med å pakke å prøve å åpne teltet kvelden før skden vi visste det skulle regne mye. 

Før turen var han ligg overtrøtt så idet jeg pakket sekken og sykkelen ble han veldog vanskelog å ha led å gjøre så jeg visste jeg kom til å glemme noe. Da vi nesten var fremme på teltplassen kom jeg på det. Fyr til kjøkkenet. Det nye skolekjøkkenet har ikke selv tenning. Jeg ville ikke la utstyret ligge igjen ute i regnet så syklet tilbake til butikken (2-3km med 50-60kg sykkelvogn i styrtregn) 
      Jeg satt opp teltet ganske fort å la merke til at guttungen hadde sovnet. La ut liggeunderlag å sovepose, kledde av han lktt og la han inne o teltet.

Han våknet opp kjempe fornøyd med det faktum vi lå i teltet i skogen. 

Vi spiste litt og leste litt sammen. Fikk spise godteri å se litt på Netflix.

Så gikk vi en tur ut å plukket litt sopp til maten, fant et magasin forsvaret hadde mistet og gikk hjem til teltet å lagde middag. Det regnet som bare det hele tiden, den turen ut hadde vi noenlunde opphold før turen tilbake. Da begynnte det veldog igjen.  

Vi lagde middag og hadde det veldig koselig frem til 9 tiden hvor vi begge to sovnet. Det ble noe fukt mellom dukene og viss man tok på duken.men det regnet ekstremt. Vi lå veldig trygt i forhold til drenering, men det var oversvømmelser over alt det kunne bli det. Samt det å leke med kommentarene i teltet på kvelden var jo kjempe gøy han hadde det så gøy at han ikke ville sove, men etter noen runder med leking og at han prøvde å banke meg (leking) så ble vi enig om at han er sterkest og at vi skulle sove 

Vi våkne samtidig ca i 7 tiden. Kokte opp havregrøt å litt kaffe og en sjokolade bit og hadde en veldig fin fronost. Vi orket ikke ligge i sovepose på morningen soden vi hadde det nokså varmt i teltet 

Vi pakket ned sammen, han hjalp med alt han kunne, og da vi kom hjem måtte han vøre med å vaske ting, henge opp telt og alt utstyr. Kan like gjerne lære dem det med en gang tenker jeg. 

Lagde turen kort med vilje og elstra koselog for å så et lite tur-frø. Han skryter av turen overalt. Han fikk lage blåbær syltetøy, fant militære sin pistol mener han, sovet ute osv så dette blir det mye mere av.

• Av Friluftsamatørene
      Det ble igjen et fantastisk møte med vår vakre nasjonalpark på Hardangervidda. Hardangervidda er og blir en av favorittene våres og ga også denne gangen flotte naturopplevelser med vakkert landskap, flott dyreliv, vær og vind, og så klart fiske. Kom å bli med på turen!
    • Av Newbee
      Hei 
      Jeg ønsker å ta en tur på 2-3 dager med telt/tarp i midten av september. 
      Er det noen som har gode anbefalinger til ett område, som gjerne kan gjøres som rundtur fra-til bil. 
      Enten vandretur, eller evt kano tur. 
      Har mulighet til å låne en kano og slenge på taket.

Bør være innenfor 1-2 timers kjøring fra Bergen. 
      Er komfortpakker, så bruker å ha mye nyttig og unyttig i sekken fra 17-20kg . I kano tenker eg det kan bli veldig mye unyttig last som bare er kjekt å ha 😁

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.