Gå til innhold

Foto

Hvilken topp har den beste utsikten? Kom med bilder!

• Vennligst logg inn for å svare
17 svar på dette emnet

Aalstad

Aalstad
  • Medlem
  • 444 innlegg.
  • Ble medlem 16-desember 07
De fleste her har en eller flere utsikter de husker bedre enn andre. Ikke fordi det var spesielt tungt eller vondt å nå denne toppen, men rett og slett fordi utsikten tok fullstendig pusten fra en da horisonten rullet frem.

Så hvilken topp har beseiret ditt hjerte, og fortjener prisen "Beste utsikt"?

Vedlagte miniatyrbilde(r)

• DSC_01810001_1.JPG

afe

afe
  • Blogger
  • 2.130 innlegg.
  • Ble medlem 09-mai 07
  • LocationBorga i Ru
Her er mitt bidrag. Store Hånosi i Nordfjella.

• dsc_2937.jpg

essem

essem
  • Aktiv medlem
  • 2.226 innlegg.
  • Ble medlem 07-november 07
Er så mange kandidater, men Otålhornet (1312) ved Hjørundfjorden er et spesielt flott sted.
Jakta (1588), som er fjellet til høyre, her vises de ca 900 øverste meterne av fjellet som ligger ca 4,2km vekk.

Postet bilde

agno

agno
  • Medlem
  • 655 innlegg.
  • Ble medlem 01-februar 07
:D Hurrungane fra Skinneggen med resten av panoramaet derfra kan ta pusten av noen og enhver :-)

• Hurrungane fra Skinneggen.jpg

Hilsen Åge

construct

construct
  • Medlem
  • 179 innlegg.
  • Ble medlem 04-januar 07
Bjørntind (887) ved Tjongsfjord i Rødøy kommune, sør for Bodø, er rett ved barndomshjemmet til forloveden. Vi hadde ventet i en uke på at tåka, som lå tykk over 700 meter, skulle lette. Når det endelig ble sol snek vi oss opp for å se på utsikten. I matpausen på toppen fridde jeg og kjæresten ble forloveden. Det minnet gjør utsikten enda bedre :-)

• img_20060720_192054_3529.jpg
  • img_20060720_192620_3542.jpg
  • img_20060720_193109_3553.jpg

Terje With Lunndal

JohannesO

JohannesO
  • Medlem
  • 126 innlegg.
  • Ble medlem 20-november 05
Jeg syns Store Midtmaradalstind er en god kandidat..

• IMG_0295 pano 500.jpg

Bjarne Lindholdt

Bjarne Lindholdt
  • Medlem
  • 1.436 innlegg.
  • Ble medlem 25-oktober 03

Jeg syns Store Midtmaradalstind er en god kandidat..

Rigtig flott panorama fra Store Midtmaradalstind, JohannesO :)
Og så er det jo rimelig å komme dit fra S, over Søre Midtmaradalstind.

Ett vink: Sett kameraet dit på M, for ensarta eksponering av alle bildene i panorama :roll:
Sjøl pensjonister kommer på fjelltoppene!Hilsen Bjarne

essem

essem
  • Aktiv medlem
  • 2.226 innlegg.

Ett vink: Sett kameraet dit på M, for ensarta eksponering av alle bildene i panorama :roll:

Eller lås eksponering/fokus om kameraet har slik knapp :)

bernt

bernt
  • Blogger
  • 407 innlegg.
  • Ble medlem 12-juli 05

Bjørntind (887) ved Tjongsfjord i Rødøy kommune, sør for Bodø, er rett ved barndomshjemmet til forloveden. Vi hadde ventet i en uke på at tåka, som lå tykk over 700 meter, skulle lette. Når det endelig ble sol snek vi oss opp for å se på utsikten. I matpausen på toppen fridde jeg og kjæresten ble forloveden. Det minnet gjør utsikten enda bedre :roll:

Hvis du ikke allerede har gjort det, anbefales en tur opp på Blokktind (1032) neste gang du er på de trakter. Fenomenal utsikt innover Svartisen og nordover og sørover kysten, ser også Lofotveggen på veldig klare dager.

Nils

Nils
  • Medlem
  • 2.710 innlegg.
  • Ble medlem 02-mai 03
Minneverdige utsikter er det mye av ja, så å plukke ut den ”beste utsikten” er neimen ikke lett. Skal jeg trekke fram noen, må det kanskje bli synet som møtte oss da vi (eaa, Marit og jeg) nådde toppen av Gjertvasstind i september 2005. Det ga skikkelig magesug. Synet av Norges høyeste alpine fjellrygg (Styggedalsryggen) så tett innpå med Storen som kongen litt bak, og med endeløse fjellvidder mot Vestlandet helt bakerst husker jeg meget godt. Utsikten ellers var heller ikke å forakte. Noen bilder fra eaa sin turrapport fra toppen av Gjertvasstind her:
http://www.fjellforu...ght=dven skke#26701
Jeg tenker spesielt på det nest siste bildet: ” Mot_Storen”.

En annen utsikt, som riktignok ikke var preget av så vidstrakt sikt pga skyer som kom drivende mye av tiden, er den vi hadde fra Styggedalstindane (2387) i september 2004. Forøvrig den turen hvor forsidebildet på boka til Julia og Morten ”Norges fjelltopper over 2000 meter” ble tatt. Skyene som ble revet opp av de steile og flotte fjellene skapte en helt spesiell stemning. I tillegg var det stilig med de høyeste toppene nedlesset av nysnø i kontrast til det mer høstlige fjellet lengre nede. Tiden der oppe var bare helt magisk! :lol:

• 20040903-Styggedalstindane1.jpg

Bjarne Lindholdt

Bjarne Lindholdt
  • Medlem
  • 1.436 innlegg.
For ett flott bilde Nils :P
Det er noe av det fineste jeg har sett.
Det står i klasse med både Matterhorn og Mt. Blanc!
Tåken gir en fantastisk virkning 8)
Styggedalstindane står høyt på ønskelisten min, men dessverre har jeg aldri hatt anledning :lol:

oyvindbr

oyvindbr
  • Aktiv medlem
  • 953 innlegg.
  • Ble medlem 28-februar 05
Masse fine bilder her. Det siste er nok min favoritt til nå, men jeg er jo inhabil siden Hurrungane er favoritten min. Vil tru at få ting kan toppe Store Styggedalstind for meg. Men er selvfølgelig masse vanvittig flott både i Nord-Norge og på Nordvestlandet også. Forresten synes jeg at Laushornet over Geiranger har den fineste fjordutsikten jeg har sett til nå, og en god nummer to må bli utsikten fra Såta ned mot Finnabotn.
Øyvind

Bjarne Lindholdt

Bjarne Lindholdt
  • Medlem
  • 1.436 innlegg.

Her er mitt bidrag. Store Hånosi i Nordfjella.

Hurrungane kommer ikke til sin rett i så ringe en oppløsning :lol:
Er bildet tatt med en mobiltelefon?

Aalstad

Aalstad
  • Medlem
  • 444 innlegg.
  • Ble medlem 16-desember 07
Mektig bilde essem!! Man får virkelig en følelse av at man er bitte liten i naturen!

Bjarne Lindholdt

Bjarne Lindholdt
  • Medlem
  • 1.436 innlegg.

Er så mange kandidater, men Otålhornet (1312) ved Hjørundfjorden er et spesielt flott sted.
Jakta (1588), som er fjellet til høyre, her vises de ca 900 øverste meterne av fjellet som ligger ca 4,2km vekk.

Rigtig flott bilde essen :D
Er ikke det Slogen der ses midt i bildet?

essem

essem
  • Aktiv medlem
  • 2.226 innlegg.
Joda, Slogen er den skarpe tinden. Andre fjell i bildet (som ikke er nevnt) er,
- Brekketinden rett t.v for Slogen,
- Geithornet (1460) bak t.v
- Helghornet nærmest t.v
- Konehornet mellom Slogen og Jakta
- Store Smørskredtinden såvidt synlig helt t.h.

Her er et supervidvinkelbilde fra samme topp, kanskje det flotteste utsiktstedet mot Hjørundfjorden.

• otålhornet.jpg

essem

essem
  • Aktiv medlem
  • 2.226 innlegg.
Her er et case for programutviklerne, thumbnailen som viser i innlegget foran er ikke det bildet jeg lastet opp (nå). Det som vises når man klikker det opp er det riktige.. Det er nok lastet opp et bilde kalt otålhornet.jpg en gang tidligere også.. :D

leifs

leifs
  • Medlem
  • 23 innlegg.
  • Ble medlem 20-august 06
Utsikt til
Kolåstind
Molladalstindane (Jønshorn, Randers topp m.fl)
Råna, Slogen (for dei som er kjent i strøket)
osv osv

360 rundskue ligg på http://www.rundskuer...romedalstind360

Leif Strand

• tinden.jpg