Gå til innhold
  • Bli medlem

Gråhø 10.05.2008 - Et fjell, et menneske, et hjerte


eaa

Anbefalte innlegg

Har ikke du noen flere bilder fra toppen Erik :?: Hva med Trollryggen og Venjentind; kan ikke de ses fra Gråhøe :?:

Og Sunnmørsalpene; har du sensurert bort dem :wink: Eller kan de ikke ses fra Gråhøe :?: Det er godt utsyn dit fra Pyttegga, så jeg synes det var rart de ikke kan ses fra Gråhøe også.

Alt der vest gikk kun i ett, meget stor distanse, få/ingen gjenkjennelige særpreg, og mye borte i landdisen.

Syntes kanskje å kjenne igjen Vangsen og Hest, men rimelig på vidotta hva gjelder den horisonten uti der ja...

Og skulle jeg se dem, så tror jeg neppe jeg noensinne vil sensurere bort praktstykker lik Sunnmørsalper, Trollryggen eller Venjetind! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Men hvor var du den 12. KarlE ? Torvløysa ?

Litt lenger nord. Jeg rekner med at du har vært der Geir, bildet er hvertfall tatt fra Trollkyrkja 1762 moh

(Nå er jeg ikke så flink til adjektiv-onanering :) så jeg får nøye meg med å si i min turrapport: Tungt, mye sol, 3 liters vannblære vart knapt, nauta flott utsikt..)

Jeg stusser på at Trollkyrkja ikke viser på bildet ditt eaa. Trollkyrkja (1762 moh) er nærmeste nabo og like høy som Muldalsegga (1765 moh). Grjotkopphornet (1726 moh) er ryggen/fjellet en ser foran Høgstolen på det bildet jeg postet litt lenger oppe i tråden. Trollkyrkja må ligge akkurat bak Puttegga sett fra Gråhøe da?

Ods..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Noen som kan si hvilket fjell dette er? Zoomet fra Gråhø (2014) i retning nord eller nordøst 03.04.10.

Jeg tror det er mange fjell på bildet og at det spisse høye lengst borte er Store Venjetind. Passer ihvertfall bra med den nesten loddrette delen til venstre og den bratte snøflanken til høyre. Har forøvrig sett fjellet i dag fra en annen vinkel. De andre fjellene foran Venjetind er muligens Karlskråtind og deler Trollveggen (Breitind).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.