Bjørn M Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Nå har jeg sett denne fjellrekka for mange ganger, så det må snart settes av en del av sommerferien. Hvor skal jeg? De fra stedet får holde litt igjen! Dette er Børvasstindene sør for Bodø. Siter
kardam Skrevet 25. september 2008 Skrevet 25. september 2008 Riktig Bjørn M! Får dette synet rett i mot når jeg starter på RV17(kystriksveien) nordfra. Saltstraumen er fjernet fra bildet, den ligger i underkant. Nordland er en perfekt del av Norge både med fjellstøvler og havkajakk! Siter
Nils Skrevet 30. september 2008 Skrevet 30. september 2008 Lite aktivitet i denne tråden for tida gitt.. jeg slenger inn et bilde til jeg. Noen forslag? https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=14491 Får komme med et forslag til din "alfred97": Den skarpe ryggen sentralt i bildet ser ut til å være Máttacorru (1457), med Suorjecohkka (1534) som endepunkt bakerst. Ser for øvrig meget innbydende og morsom ut den ryggen! Siter
alfred97 Skrevet 30. september 2008 Skrevet 30. september 2008 Får komme med et forslag til din "alfred97": Den skarpe ryggen sentralt i bildet ser ut til å være Máttacorru (1457), med Suorjecohkka (1534) som endepunkt bakerst. Ser for øvrig meget innbydende og morsom ut den ryggen! Som vanlig har du helt rett. Jeg har ikke vært oppi der selv, men i boka "Topptur" omtales fjellet som en temmelig spektakulær turopplevelse. Bildet er for øvrig tatt fra Beisfjordtøtta (1448), noen få timers gange fra Narvik. Siter
ods Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Joker sitt bilde: Jeg har nok ikke sett disse fjellene med egne øyne og er foreløpig uvitende. Tillater meg å legge inn en ny nøtt som kanskje er ingen nøtt for noen her. Siter
gi Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Joker sitt bilde: Jeg har nok ikke sett disse fjellene med egne øyne og er foreløpig uvitende. Tillater meg å legge inn en ny nøtt som kanskje er ingen nøtt for noen her. Kan det være noen av Børvasstindan vi ser? På Joker sitt bilde ser vi Store Hollendaren t.v, og Storstolpan t.h. Vi er på Kvaløya utafor Tromsø. Siter
Kjell Iver Skrevet 13. oktober 2008 Pålogget Skrevet 13. oktober 2008 Joker sitt bilde: Jeg har nok ikke sett disse fjellene med egne øyne og er foreløpig uvitende. Tillater meg å legge inn en ny nøtt som kanskje er ingen nøtt for noen her. Jeg lurer på om det kan være 3 av de 7??? At bildet er tatt i fra Dønna-Herøy siden og mot - Kvasstind - tvillingan.. Noe stemmer men ikke alt. De "M" ene på veien har jeg sett før Siter
Joker Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Det er helt riktig gi. Populære topper som har skiføre til langt ut i badesesongen. Siter
ods Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 På mitt bilde er det kjiver som har riktig svar. Siter
Busken Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Tips til min: går du en halvtime videre, får du denne utsikten. Siter
Busken Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Syns det er litt rart at denne ikke er løst. Tips: Veien til høyre for stranden på det andre bildet er en del av kystriksveien. Andre del av navnet på pinaklene på det første bildet er en kroppsdel på et dyr. Første del av navnet likner etternavnet på en skuespiller. Siter
Vandrefalk Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Ehh, har ikke sett så nøye på denne før, men det ligner da svært på Finnesjuret utenfor Storvika i Gildeskål.....? Siter
Dag G - Evje Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Her er en til med det samme. Litt vanskligere en den forrige kanskje ? Siter
Kjell Iver Skrevet 29. oktober 2008 Pålogget Skrevet 29. oktober 2008 En lett mens vi grubler på Dags: Er det Dønna? Lurer på Dag sitt - det første - kan det være Kvigtinden og Biseggen. Et skudd i mørket men... Siter
Bjørn M Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 En lett mens vi grubler på Dags: Det er Landegode utenfor Bodø. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.