500fjell Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Slenger inn et ganske kjent Nordlandsfjell. Antar at du må gi oss et hint ods
ods Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Jeg søkte kjapt opp Bodø på Norgesglasset, så hvilke fjellområder rundt som kunne ha noen skarpe topper, og etter at jeg fort så at Børvasstindan ikke passet inn, fant jeg fjellene rundt Nordfjorden. Jeg så at Trolltinden var kvass, og at Kjerringtinden ville se skarp ut fra denne vinkelen. Resten av brikkene falt så raskt på plass... Jeg synes det er høyst imponerende at du ut fra kartet klarer å identifisere disse toppene Til 500fjell: Begynnelsen av navnet er et distriktsnavn. Slutten av navnet er et dyrenavn.
TL Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Begynnelsen av navnet er et distriktsnavn. Slutten av navnet er et dyrenavn. Kan det være Helgelandsbukken fra en litt uvanlig vinkel?
Vandrefalk Skrevet 20. mai 2008 Skrevet 20. mai 2008 Helgelandsbukken sett fra rasteplassen på nordsia av fjorden...
500fjell Skrevet 20. mai 2008 Skrevet 20. mai 2008 Det høres ut som folk er sikre på ods sin, så jeg legger ut en ganske lett en. Hva heter høyeste toppen i bildet?
500fjell Skrevet 20. mai 2008 Skrevet 20. mai 2008 Dønnamannen er helt riktig Vandrefalk, første bilde er tatt fra en sykkeltur mot Tenna og andre er på ferja tilbake til Sandnessjøen.
ods Skrevet 20. mai 2008 Skrevet 20. mai 2008 Helgelandsbukken sett fra rasteplassen på nordsia av fjorden... Korrekt.
Kjell Iver Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Det er ikke en eller annen kjerringtind det der?
leos Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 går ut ifra at du spurte meg? Nå ble jeg skuffet over deg kjiver hehe Det finnes mange Kjerringtind men dette er ikke en av dem..
Kjell Iver Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 går ut ifra at du spurte meg? Nå ble jeg skuffet over deg kjiver hehe Jeg ble no skuffet over at du ikke klarte min. Er det Breivasstinden eller hur?
leos Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 er det? Kjente ikke igjen den knatten på ryggen.. tatt ifra nord?
Kjell Iver Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 er det? Kjente ikke igjen den knatten på ryggen.. tatt ifra nord? Det fjellet i mitt bilde kjenner du vel Har vel vært med i denne quizen før, men noe uvanlig vinkel.. Jeg tenkte kanskje bildet ditt var tatt nede i fra dalsøkket over Bjørnstokkvatnan og opp mot Breivasstinden, men det stemmer ikke helt med retningen på sola...
Kjell Iver Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Vel vel - mitt fjell har vært med før i denne quizen og mange andre quizer tror jeg. Monumentale Heilhornet kan ikke avbildes for ofte. Men her en noe spesiell vinkel sikkert. Bildet er tatt for 2-3 dager siden. Leo sin fjellknaus kjenner jeg ikke igjen..
leos Skrevet 22. mai 2008 Skrevet 22. mai 2008 At jeg ikke kjente den igjen! og jeg som var der 1 mai og alt.. Skjønner ikke hva du gjorde i DEN lia kjiver men du trasker jo på de mest underlige plassene Knausen min ligger sør for saltfjellet
Kjell Iver Skrevet 22. mai 2008 Skrevet 22. mai 2008 Knausen min ligger sør for saltfjellet Er det Svartfjellet sør for Okstindan?
mattings Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Skrevet 22. mai 2008 Og mens vi venter på riktig svar på leos sitt bilde prøver jeg meg med en ny. Jeg er her ute etter navnet til fjellpasset som er veldig markant midt på dette bildet. Det skal sies at det egentlig ikke ligger i Nord-Norge, men bildet er iallefall tatt fra Nord-Norge...
mattings Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Skrevet 23. mai 2008 lapporten Riktig. Her sett fra Lappjordhytta.
Paradigma Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Hvilken øy/fjell er dette? Lovund? Ser ut som det er en del fugler der, så satser på det..
500fjell Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Lovund? Ser ut som det er en del fugler der, så satser på det.. Dessverre Paradigma, ingen Lovundfjell på bildet. Vi skal desto lenger nord, til et fugleresservat.
K Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 ingen Lovundfjell på bildet. Vi skal desto lenger nord, til et fugleresservat. Er det Bleiksøy?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå