Gå til innhold
  • Bli medlem

Å ha med seg hund på lang togtur. Noen erfaringer?


Terje WJ

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å ta toget fra Oslo til Trondheim med hund (i juli).

Det har jeg aldri gjort før. Hvordan er deres eventuelle opplevelser av å ha med hund på slike reiser? Dagtid, nattestid?

Og hvis hunden ikke kjenner meg så godt? Skal sannsynligvis låne en. Alaska Husky.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har reist en del med tog og hann-hund fra Kristiansand til Dovre / Kongsvold o.l.

Det har gått stort sett greit, men noen episoder har det vært.

Har stort sett fått sitteplass utafor konduktørens rom.

Der er det 4 sitteplasser beregnet for folk med hund.

Ikkje så greit å sitte der når det entrer en pen dame i Hamar som skal

avsted med den lille tispa si til Trondheim for bedekning. Hunden min

trodde det var han som skulle ta seg av det.

Det passerer også en del folk tett forbi her så du bør være trygg

på hunden din. Ville vel ikke ha sittet der med lånt husky kansje...........???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lissi har tatt ferden fire ganger nå i vår. Hun er en 13 år gammeldachs som har blitt opptrent til å være sofadyr, og greier å være hjemme en arbeidsdag uten å fornøde seg inne. Hun greier fint å bare tisse på én plass, ofte Oppdal tror jeg. Hun har kjørt om dagen hele tiden for hun er litt vanskelig å ha med å gjøre hvis hun ikke får lagt seg i senga/sofaen :lol: Tror også det er minst plagsomt for de andre å ha en utålmodig hund på toget om dagen fremfor om natten. Hvis du tror dotid blir et problem så går det an å ta det ultratreige alternativet med stopp på Hamar og Røros, så får hunden noen pitstop. Dessuten er det jo ingen som skal hele veien med det alternativet, så sjansen for at du terger vettet av noen i mange timer er veldig liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.