Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergen-Oslo


Lizaveta

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på snart 19 år, som planlegger å gå fra Bergen til Oslo i sommer. Fra tidligere har jeg ikke noen spesiell erfaring med lengre fotturer, og ønsker derfor gode råd til å ta med på veien.

Er det noen som har gått dene distansen før, og som har en formening om hvilken rute jeg bør velge? Hvor lang tid bør jeg beregne? Forøvrig trenger jeg også noen å gå sammen med, i og med at jeg ikke ønsker å gå min første, lengre fottur helt alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tenkte kanskje å gå samme turen selv i sommer. Når er det du hadde tenkt?

2-3 uker er visst sånn ca vanlig tid på denne turen, har jeg hørt..

Akkurat når vet jeg ikke, men det blir nok en gang i juli eller august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går kanskje å ta denne turen på 2 uker med lett sekk, bo på hytter og god form.

Tenker dere på tyngre sekk m telt og det hele ville jeg satt av 3 uker m mulighet for å forlenge til 4

Et tips er å starte rolig uten å stresse i starten. Det er viktig å la beina venne seg til belastningen hver dag. Altså ikke går 12 timer hver dag fra starten av til beina er såre og vonde. Da kan det fort gå ut over knær og ankler.

Jeg har erfaring med akuratt dette på ett forsøk på denne turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.