Gå til innhold
  • Bli medlem

Gratis mat på Hardangervidda


johnpd

Anbefalte innlegg

Etter en beinhard tur fra Ustaoset til Tuva fant vi ut at pulken var for tung. :roll::evil:

Det resulterte i at på altanen på hovedhytten på Tuva står det en bærepose med:

4bokser fersken

2bokser makrell i tomat

1boks snurring

++

værsågod forsyn dere!

håper det smaker! :)

PS Maten må tines før dere spiser den! 8)8)

Førstemann til møllen og alt det der, jeg gidder ikke trekke opp et nytt lass hvis noen finner ut at maten e oppspist! :)

Fortell gjerne når maten er spist! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ikke rigtigt, hvorfor I lægger noget igen på Tuvaseter, når I først har trukket det op fra Ustaoset. Da har I jo egentlig klaret stigningen. Så havde det været lettere at trække det videre i fladere terræn.

På min allerførste skitur i fjeldet i 1982 kørte vi til Ustaoset lørdag før palmesøndag og startede med at gå op til Tuvaseter. På turen deltog også en ung gut - ca. 14 år. Han havde medbragt en dansk påskebryg - alkoholstyrke ca. som dobbelbock - ikke til sig selv (hans far var også med), men han satte den på auktion, da vi nåede Tuvaseter. Han lod den gå for 15 kr. Prisniveauet var et andet i 1982, men alligevel - jeg mente allerede den gang, at han burde have kunnet få meget mere for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min allerførste skitur i fjeldet i 1982 kørte vi til Ustaoset lørdag før palmesøndag og startede med at gå op til Tuvaseter. På turen deltog også en ung gut - ca. 14 år. Han havde medbragt en dansk påskebryg - alkoholstyrke ca. som dobbelbock - ikke til sig selv (hans far var også med), men han satte den på auktion, da vi nåede Tuvaseter. Han lod den gå for 15 kr. Prisniveauet var et andet i 1982, men alligevel - jeg mente allerede den gang, at han burde have kunnet få meget mere for den.

Haha, good kid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk du over Ustevatn? Andre vann eller elver? Er isene trygge på vidda nå?`

Kapt11

vi gikk ikke over noen vann for vi visste heller ikke om de var trygge, men på vei ned traff vi en kar som virket godt kjent, han mente at alle vannene på vidden var trygge nå.

er ikke helt sikkert på hvilket vann som er ustevann, men vannet ved ustaoset er IKKE trygt!!

Jeg vet ikke noe om noe ansikt i bålet! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.