Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av visse merker eks. North Face fra US-nettsteder


vector

Anbefalte innlegg

Med svak dollarkurs og generelt lave priser på visse merkevarer er det svært fristende å kjøpe utstyr/klær på amerikanske nettsteder.

Jeg ser at dette også har vært tema i tidligere tråder. Jeg har merket meg at samtlige av de nettstedene jeg har funnet omtalt i tidligere tråder ikke sender visse merker eks. North Face til ikke-amerikanske adresser.

Etter å ha lest tidligere tråder har jeg forstått det slik at det er flere her som likevel har handlet fra amerikanske nettsteder. Hva betyr dette?. Har dere da kjøpt merker som ikke er omfattet av eksportforbudet? Har dere funnet noen snedige måte å omgå eksportforbudet på? Er ikke nettstedene tro mot sine regler, dvs sender de likevel slike merker til ikkeamerikanske adresser selv om det står de ikke skal gjøre det? Eller har dere vært på nettsteder som ikke har slike restriksjoner (i så fall ønsker jeg å få vite om slike steder)?

Er det noen som har noe å si til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisan!

Så vidt jeg har funnet ut er det stort sett bare patagonia og the north face som er vrient å handle. Ikke umulig, men vrient. En mulighet for å komme rundt eksportforbudet er at man ordner en postboks i usa og får ting videresendt derfra. Har ikke gjort akkurat det selv, men vet at tilbudet finnes. Mener det finnes en tråd på det et eller annet sted her inne...

Vet også at det egentlig ikke skal sendes gps'er fra USA til Norge, men der er det flere butikker som ikke er veldig nøye på reglene.

Lykke til!

H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær oppmerksom på at det er veldig mye fake produkter av North Face, og man kan aldri være helt sikker på om det er ekte før man holder det i hånda. Ikke om man handler hos useriøse leverandører i hvertfall. Ikke uten grunn at man sier "North fake"

Sjekk artikkelen http://reviews.ebay.com/FAKE-North-Face-Products_W0QQugidZ10000000002126958

Ebay er kjekt å handle forskjellig fra men man bør altså vite om farene med fake produkter. Det kan ofte være helt oki kvalitet allikevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte relativt nylig en del North Face fra Backcountry.com og det funket fint. Kjøpte bla. telt (VE-25) og dunjakke. Litt dyr frakt, men med lav utgangspris og billig dollor ble det ikke så ille siden jeg bestilte relativt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.