Gå til innhold
  • Bli medlem

Dekker reiseforsikringen din "selvforskyldte" uhell?


construct

Anbefalte innlegg

Jeg har en reiseforsikring gjennom kredittkortet mitt. Tidligere i år glemte jeg kameraet mitt i ytterlomma på sekken i regnvær. Det ble ødelagt. Reiseforsikringen ville ikke dekke det. De pekte til at det ikke var blitt gjort mot meg av noen. Om noen andre hadde kastet det i vannet eller ødelagt det på andre måter, så ville jeg få det dekket.

Jeg har et vagt minne av at jeg for rundt 10 år siden fikk igjen for en jakke som jeg hadde brent et stort hull i. Hullet oppsto da noen snublet i et bål og flere store glør havnet på jakka jeg satt på. Altså var det noen andre som hadde skyld i det. Hadde det vært meg selv som snublet i bålet, ville jeg ikke fått dekket noe som helst.

Jeg har tittet litt rundt, og jeg kan ikke finne en reiseforsikring som dekker "selvforskyldte" uhell.

Dette betyr jo i praksis at om man står på en topp og skal ta et bilde med kameraet sitt, snubler og mister kameraet ned i steinura, får man det ikke dekket.

Er det noen av dere som har en reiseforsikring som dekker slike uhell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har akkurat vært igjennom samme runde.

Hadde vanntett pose (aquapac) på kamera. Gjennom en stående bølge (rafting) måtte jeg droppe dette for å ta i litt slik at vi fikk punchet bølga, da lå kameraet en kort stund på deck. Neste sjekk så var det halvfullt av vann og ditto ødelagt (tørking var mislykket), selskapet vare klare på at dette var sjølforskyldt (egen reiseregning) og dermed ingen dekning.

:shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tre år sidan tok eg ein "snarveg" ned eit fjell, dvs. ramla kast i kast etter å ha mista fotfestet i eit temmeleg bratt parti. Det heile var naturlegvis sjølvforskyldt, eg burde aldri prøvd å gå ned akkurat der, og det var i alle fall ingen som gjorde det "mot" meg. Det resulterte i ei natt på sjukehus og øydelagde briller og fjellklede. Fekk nye briller og ny jakke utan spørsmål på mi reiseforsikring (buksa var ikkje verdt noko så eg ba aldri om noko for den).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen forsikringsselskap tilbyr en bonusforsikring/toppforsikring til gode kunder, nesten gratis. Såkalt tabbeforsikring. Jeg har selv hatt slik, egenandelen var en tusing og forsikringsselskapet spurte absolutt ingenting når jeg benyttet den. Det var en dress som ble ødelagt, den kostet 6.000, etter et par dager tikket det inn 5.000 på kontoen min. Alt ordnet på en 5 min telefonsamtale :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer vel an på definisjonen av selvforskyldt...

Hadde selv et fall på ski sist vinter som endte med røket korsbånd -> operasjon i Sveits. Ikke noe problem med reiseforsikringa mi det... Men... det var jo jeg som falt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.