zbambus Skrevet 28. august 2007 Skrevet 28. august 2007 Hei Her er ein rapport over turen som dattera mi og eg hadde til det høgaste fjellet i fastlandsspania i sommar. I forkant av turen leita eg lenge etter informasjon om å gå til toppen, men det var ikkje mykje å finne, og spesiellt lite om turar om sommaren. Dersom det er andre som har tenkt seg til topps på Mulhacen, så vonar eg at dei kan gjera seg nytte av denne rapporten. Link : http://www.zbambus.info/_mountains/_Mulhacen/Mulhacen.html Zbambus Vis rapporten i Turkartet Vis større kart Siter
panda Skrevet 28. august 2007 Skrevet 28. august 2007 Utrolig bra turrapport! Ble i veldig godt humør av å lese den. Gratulerer med en flott tur! Siter
Dag G - Evje Skrevet 29. august 2007 Skrevet 29. august 2007 Kjempeartig. !!!!!!! Bra gjort av Sigrid. (Ser det er taggere på Mulhacen også. Fy) Og fin link til denne Petter E. BJ?d. Bereist fyr ! Siter
pb Skrevet 29. august 2007 Skrevet 29. august 2007 Veldig fin rapport! Hils Sigrid og si at hun er tøff !! Turer i fjellet med barn gir enda en dimensjon og perspektiv. Hilsen Petter Siter
vertikal Skrevet 29. august 2007 Skrevet 29. august 2007 Det ser ut til å ha vært en fin tur og en sprek jente, ja. 2000 høydemeter er ikke for hvem som helst. Selv gikk jeg opp på Veleta, den litt lavere nabotoppen for et par år siden. Den er betydelig enklere å komme opp på. Fordelen der er at du kan kjøre bilen (fra Granada-siden) opp til 2500 moh, og så går det en grusvei nesten til topps. Denne veien var visstnok åpen for vanlig biltrafikk helt frem til tidlig i nittiårene. Den kan sykles på terrengsykkel, og da kan du fortsette på grusveiene videre i det fjellmassivet Sierra Nevada er. Bakdelen med den turen er at du i praksis går opp på siden og delvis i alpinanlegget i Sierra Nevada, og det gir ikke samme turfølelsen. Siter
Erling Skrevet 31. august 2007 Skrevet 31. august 2007 I forkant av turen leita eg lenge etter informasjon om å gå til toppen, men det var ikkje mykje å finne, og spesiellt lite om turar om sommaren. Jeg har også vært der, men det var på ski om vinteren Min mest eksotiske skitur noensinne er beskrevet her: https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=780&highlight=mulhacen Vi startet ovenfor Capileira, som nok er det greieste startpunktet for en skitur. Jeg tror du gjorde rett i å starte fra Trevelez. Veien fra Capileira blir veldig slak og lang til fots. I Trevelez lager de også utsøkt serrano-skinke. Dere prøvde vel den Veleta er en enkel topp å bestige dersom man benytter seg av skianlegget om vinteren. 10 minutter fra toppstasjonen vil jeg tippe. Siter
panda Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 zbambus: Er det greiere å gå Mulhacen fra Veleta via veien ? Jeg så ikke Mulhacen fra Veleta pga tåke, men på kartet virker det mye greiere ettersom man jo starter på 2500 meter. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.