Gå til innhold
  • Bli medlem

finn perfekt leirplass før avreise


jonrokko

Anbefalte innlegg

Annonse

På et kart kan det virke som om et området ligger over tregrensen uten vegetasjon og er lettgått. På bilder (enten her eller Google earth) kan du se at terrenget består av mye kratt og er tungt å bevege i. Det kan være nyttig noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om det er de samme bildene du finner på gulesider.no (klikk deg inn og velg etterhvert hybrid/flyfoto).

Fordelen med gulesider er at du får opp navn på vann og slikt... og mye bedre oppløsning en Google Maps har mange steder i landet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På et kart kan det virke som om et området ligger over tregrensen uten vegetasjon og er lettgått. På bilder (enten her eller Google earth) kan du se at terrenget består av mye kratt og er tungt å bevege i. Det kan være nyttig noen ganger.

Med den kvaliteten det er i utkantnorge med Google earth eller Norgeibilder er det håpløst å se hvordan undervegetasjonen er. Man kan få en viss oversikt over glenner i skogen og lignende, men vierkratt, bregneskog, mosegrodd steinrøys og slike ting er umulig å oppdage her.

Med litt erfaring ser man slike ting bedre med å lese høydekurvene på et turkart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På alle de forskjellige fly/satelitt -bilde sidene savner jeg datostempel på bildene man ser. Mye av bildedataene er veldig mange år gamle.

Dette finn du på Norge i bilder. i-knappen og klikk i bildet så får ein dato, oppløysing, kilde mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette finn du på Norge i bilder. i-knappen og klikk i bildet så får ein dato, oppløysing, kilde mm.

Jommen, det var kjekt. Der blei jeg omvendt gitt. Tusen takk. Hadde man kunnet linke URL'er også nå som ferdigzoomet og posisjonerte utsnittet hadde jeg droppet alle andre tjenester tror jeg.

-Frikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.