Gå til innhold
  • Bli medlem

Dyrequiz


Anbefalte innlegg

Hvilket dyr er dette? Type, kjønn? Bilde er tatt på våren 27 mai. Denne er nok enkel for dere, men det er nok noen som aldri har sett dette dyret også :)

I farta vil jeg komme med en kommentar fra noen bekjente. " Vi var på biltur og fikk se en stor hest som gikk inne på et jordet.... Plutselig så sto den midt i veien" :roll::):lol:

post-2524-133474477601_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så var det orddeling igjen da...

Ikke for å være surmaget, men da denne qiuz'n ikke på langt nær er så kostbar som tittelen tilsier,

så heter det altså "Dyrequiz", og ikke "Dyre quiz". :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuglehunden, er det storbukker fra Knutshø? Går mange gromme bukker der...

Helt riktig Kryk. Dette er to bukker. :)

Bak meg der jeg tok bilde sto resten av flokken på ca 25 dyr. Og det var også bare bukker. Noen hadde fått enda litt større gevir så disse blir helt sikkert et nydelig syn i høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simle.

Bare simlene bærer gevir om vinteren, så da er det bare simlene som har gevir på den tiden bilde er tatt.

Man ser da veldig godt at dette er simler.

Hmmm, skeptisk :)

Bukkene mister geviret ja, men de vokser ut igjen. Dette bilde er tatt 27 mai og da begynner det å li mot sommer. Denne dagen var simlene noen mil og fjell unna denne flokken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan fort bli noen skrivefeil når jeg skriver de sverre :lol::?:lol:

Reinsdyrkjøtt er forresten dyrt :lol:

Så høflig de ble da... men jeg heter jo ikke Sverre! :lol:

Men hvilket kjøtt er dyrest da?

Må vel bli rådyr kanskje!? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må vel være ei rådyrgeit det der. Størrelsen er uansett betydelig ulik på rådyr og hjort, så en er sjelden i tvil i virkeligheten. Hjorten har også mørkere parti på nakken og bakover ryggen.

Er også mere typisk med besøk av rådyr enn hjort i hagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.