Gå til innhold
  • Bli medlem

Fra oven...


g-arnt

Anbefalte innlegg

En flyTUR er også en TUR, og pb har atter igjen besøkt det ganske land. Jeg overlater til pb å redegjøre for hva som faktisk skjedde på flyet, men iallefall dumpet han en haug med bilder over på meg.

Med kleinbein (jeg kommer meg ikke til fjells) så var dette en kjær kveldsaktivitet. Jeg hadde jo allikevel ikke nok å ta meg til. Så det ble 80(!) publiserte bilder fra flyturen.

Siden bildene spenner fra Bodø, Nordland, Dovrefjell, Jotunheimen, Hurrungane, Sognefjorden og Bergensregionen, så tenkte jeg dette kunne interessere flere.

Håper annoteringene er riktig. Brølere må rapporteres omgående. Vent et par dager med å kommentere enkeltbokstavfeil. Kvaliteten er som en kan vente, gjennom et passasjervindu.

http://www.westcoastpeaks.com/Peaks/aerial.html

Legger ved noen smakebiter:

(Dovrefjell og Hurrungane ble for store som vedlegg)

post-1088-133474471104_thumb.jpg

post-1088-133474471119_thumb.jpg

post-1088-133474471136_thumb.jpg

post-1088-133474471149_thumb.jpg

post-1088-133474471165_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantastiske bilete!

Men når det gjeld biletet frå Fresvikbreen lurer eg på om du ikkje har gjort ein "brølar". Sat lenge og fekk ikkje heilt Rambertinden og Gulsetedalen til å stemme.

Det du har namnfesta som Gullsetedalen trur eg bestemt må vere Seljedalen. Rambertinden blir dermed toppen lengst nede til venstre i biletet, og følgjeleg Nummestolane meir rett til venstre for der du skriv Gullsetedalen. Det du omtalar som Nyasetdalen må vere Sendedalen.

Gullsetedalen blir dalen lengst til venstre på biletet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, no får eg kartet til å stemme med terrenget (eller biletet...). Det einaste er at Nummestolane ligg endå litt nærmare fotografen her, omtrent rett opp dalsida frå der du har skrive Seljedalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, no får eg kartet til å stemme med terrenget (eller biletet...). Det einaste er at Nummestolane ligg endå litt nærmare fotografen her, omtrent rett opp dalsida frå der du har skrive Seljedalen

Jo, jeg så det. Jeg har vært nødt til, på mange av disse bildene, å putte teksten der folk kan lese den. Det er mye blanding av sort og hvitt.

Tanken var bare å gi folk et HINT om at XXX ligger heromkring.

Det har vært et massivt arbeid, så en del smårusk vil forekomme..

Men jeg noterer det, i tilfelle det blir lenge til fjelltur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært et massivt arbeid, så en del smårusk vil forekomme..

Ja, det er eit enormt arbeid du har lagt ned i namnefestinga på alle desse bileta. Forhåpentlegvis er blir du ikkje fotklein så lenge at du får alle detaljane på plass med det første. Troll får vel abstinens også?? Eller kanskje ikkje, ser han ønsker seg ny eigar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troll får vel abstinens også??

Troll er ikke til å holde ut med. Han går etter meg hele kvelden og lager lyder som jeg trodde bare tenåringer kan lage.

( ååååååååååååååååååååå )

Ikke en tur på halvannen uke. Vi blir litt smågale begge to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo verst for Troll, han kan ikkje drive med virtuelle vandringar i fjellet gjennom bilete...

I tilfellet foten ikkje er betre, eit par kommentarar til når det gjeld namnsetjing av Fresvikbre-biletet.

Snarvegfjellet er vel Svinadalholtane (1564 moh)? Og Prestnosi er Blåfjell (1548 moh). Snarvegfjellet og Prestnosi ligg litt lenger aust enn det du har skrive.

Det er eit flott område dette, eg må sjå til å kome meg dit nokre gonger i sommar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snarvegfjellet er vel Svinadalholtane (1564 moh)? Og Prestnosi er Blåfjell (1548 moh). Snarvegfjellet og Prestnosi ligg litt lenger aust enn det du har skrive.

Sukk, jeg må vel innrømme at etter flere kvelders jobbing med bildene, så ØNSKET jeg å bli ferdig i går kveld. Det ser unektelig ut som det har påvirket kvaliteten. Spesielt i et område som jeg er sånn passe kjent med.

Jeg hadde en uggen følelse med Prestnosi, jeg innrømmer det. Skal rette opp i kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.