Gå til innhold
  • Bli medlem

Bilvei til Snøhetta?


GLA

Anbefalte innlegg

Tenkte muligens å ta en stopp på Dovrefjell på vei til Trondheim og en dagstur opp på snøhetta mot sommeren.

Sist jeg var der (noen år siden) kunne en kjøre nesten inn til Snøheim, men veien skulle jo bli stengt ifm. avvikling av skytefeltet.

Noen som vet hvor langt det er mulig å kjøre inn mot toppen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken bom er det snakk om?

Sist jeg var der i 2004 var det en bom ved inngangen til skytefeltet og en bom noen kilometer før Snøheim.

Er det noen planer for når veiene stenges eller når 'hovedveiene' inn til Snøheim og Maribu fjernes?

Vil det bli sti i stedet?

Vil det gå an å sykle inn til Snøheim/Maribu når omleggingen er ferdig? Jeg tenker da på vanlig 'konvensjonell' sykling, ikke stisykling eller hva det heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bom er det snakk om?

Sist jeg var der i 2004 var det en bom ved inngangen til skytefeltet og en bom noen kilometer før Snøheim.

Er det noen planer for når veiene stenges eller når 'hovedveiene' inn til Snøheim og Maribu fjernes?

Vil det bli sti i stedet?

Vil det gå an å sykle inn til Snøheim/Maribu når omleggingen er ferdig? Jeg tenker da på vanlig 'konvensjonell' sykling, ikke stisykling eller hva det heter.

Det er nå bom ved inngangen til skytefeltet, så man kommer ikke lengre enn dit.

Her er en link om veien, som er hentet fra forumet her.

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=7857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar det er bommen som ligger nesten ved hovedveien på Hjerkinn det er snakk om da.

I tilfelle er det vel bare å ta med sykkel i tillegg da skjønner jeg for å kunne ta en dagstur inn mens veien fortsatt finnes!

Dumt å jevne veien med jorda når den kan benyttes som turvei mot toppen...

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar det er bommen som ligger nesten ved hovedveien på Hjerkinn det er snakk om da.

I tilfelle er det vel bare å ta med sykkel i tillegg da skjønner jeg for å kunne ta en dagstur inn mens veien fortsatt finnes!

Dumt å jevne veien med jorda når den kan benyttes som turvei mot toppen...

Takk for svar!

Er bommen som ligger ved "hovedveien" ja.

Går greit å sykle inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte muligens å ta en stopp på Dovrefjell på vei til Trondheim og en dagstur opp på snøhetta mot sommeren.

Sist jeg var der (noen år siden) kunne en kjøre nesten inn til Snøheim, men veien skulle jo bli stengt ifm. avvikling av skytefeltet.

Noen som vet hvor langt det er mulig å kjøre inn mot toppen nå?

Du har vel ikke tenkt å gå på fottur på Snøhetta nå? For det er nok fremdeles best med ski.

Var en liten fottur opp på toppen av Hjerkinnhø(rett øst for E6) igår. Og innover mot Snøhetta var det fremdeles helt snøkvitt. Du må regne med at det er lenge til det er forhold for fottur i området ved Snøheim og lengre innover. Men vegen innover er fin å sykle på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkel er OK, men ikke glem at det er nesten 500 meter stigning på 13 km fra Hjerkinn plattået og opp

til Snøheim. For de fleste av oss er det mer enn god nok oppvarming før turen starter.

Det er fortsatt snå på vegen den siste delen (fra 1200m), men varm blir du sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.