Gå til innhold
  • Bli medlem

Trøbbel med bilder på privat hjemmeside. Hjelp!!!


Fjelljo

Anbefalte innlegg

Hallo!

Siden det er mange her på forumet som har egen hjemmeside så regner jeg med at dere har en del kompetanse med tanke på det tekniske. Derfor tar jeg sjansen på å stille et spørsmål her som ikke har noe med fjell og friluftsliv og gjøre.

Jeg har en egen hjemmeside som er ca 1,5 år gammel og er laget ved hjelp av Front Page. Det har gått helt fint å legge inn bilder på denne siden helt til nå. Jeg har nettopp kjøpt nytt kamera (Canon 400D) og bilder fra dette apparatet er helt umulig å få inn på nettsiden. Det blir bare en tom firkant med et lite rødt kryss i ene hjørnet der bildet skulle stått. Fra før har jeg satt inn bilder fra ulike digitalkamera og scannede bilder uten at det har blitt trøbbel.

Når jeg legger inn bildene i Front Page vises de helt normalt i forhåndsvisningen. Men når jeg publiserer endringene på nettsiden dukker denne tomme firkanten opp med det lille røde krysset.

Bildene er av typen JPEG.

Hva tror dere kan være feilen her?

Setter stor pris på hjelp! På forhånd takk!

Mvh Fjelljo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Firkanten med det lille røde kryds indikerer, at der er uoverensstemmelse mellem

1. filnavn (med extension) eller placering (path), som står i html-koden, og som fastlægger, hvilket billede, der skal sættes ind på siden, og

2. det filnavn (med extension) og placering (path), som billedfilen i virkeligheden er gemt under.

Du må enten omdøbe filen eller rette i html-koden, så det kommer til at stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sannsynligvis hva Lars skriver som gjør dette.

Jeg har lagt merke til at JPG og jpg oppfattes som to ulike format på web, Photoshop lager slike ulike format alt etter som jeg velger save-as (JPG) eller save-for-web (jpg). Bruker du sett-inn-bilde-funksjonen skal bør det ikke bli noe problem, med mindre at du forandrer/re-lagrer bildet etter at du har satt det inn i html siden. Du ser ikke forskjell på jpg/JPG i windows, hos meg ser jeg det først når jeg bruker ftp-programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.