Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg har søkt litt på forumet, men fant ikke noen diskusjon om dette dilemmaet. Om der finnes noe så får dere linke meg videre. 

Jeg skal kjøpe en ny vinterpose og har lyst på en fiberpose. Så lurer jeg på hva deres erfaring er med mumie kontra klassisk form på posen. 
Jeg leser at noen foretrekker mumie siden der er mindre luft å varme opp så antakeligvis så blir den varmere. Mens andre har større kropper eller trenger å snu seg og foretrekker en pose med mer plass. 

Personlig så sover jeg ofte urolig og trenger å snu meg i løpet av natten. Sover også på siden.  Hadde de koblet meg til en generator så kunne jeg nok forsynt Melkøya med strøm.

Jeg har bare erfaring med to poser. Sommerposen en gammel Helsport Alta. Nåværende vinterpose er en militærpose typ Cato Ringstad. Tror den heter M-96 og har den turkise innerposen. Jeg prøvde den i helga og synes at den ble trang rundt beina. 

Så derfor er jeg litt skeptisk til en mumiepose. Er en spæling på 175 og 65 kg så generellt størrelse på posen er nok ikke noe problem. Bare at jeg lurer på om det vil føles ukomfortabelt å bli låst fast i beina. 

Hva er folkets erfaringer?

Hilsen Øystein

Skrevet

Det er vel ikke veldig mange vintersoveposer som ikke er mummi på markedet. Det er forsåvidt også litt begrenset med fiberposer tilgjengelig for de laveste temperaturene. Men det høres uansett ut som du skal sjekke ut posene til Isbjørn på Heimdal. De syr fiberposer, og kan gjøre de tilpasningene du skulle ønske å gjøre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.