Jens Eriksson Skrevet 6 timer siden Pålogget Skrevet 6 timer siden (endret) Har en Bergans Rondane 85L, men den väger ca 3kg. Söker en lättare sekk ca 70-80L för tur på ca 14 dagar. Det jeg liker med min Bergans er att man kan opne den på framsida, trenger ikke til og pakke den uppifrån. Har hittat en "Hyperlite Mountain Gear-Southwest 70L, vekt ca 1 kg. Noen som har erfaring av den ellers noen annen lättare sekk? Endret 6 timer siden av Jens Eriksson
+sofasliter Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) Bor du i Sverige? Der har du backpackinglight.se som har flere sekker som er lette og har stort volum. Hvor mye vekt de er designet for å bære vil også være viktig for valg av sekk. Et alternativ som ikke finnes hos backpacking light er Bonfus sine sekker. Jeg har ikke HMG selv, men merk at HMG sinne sekker ikke har "load lifters" på sine sekker. Selv bruker jeg en Gregory Focal som har rom for 58L som lettpakker sekk. Liggeunderlag og crocs går utenpå sekken. Jeg har hatt med mat for ca 8 dager, men til 14 dager klarer ikke jeg å pakke i den sekken. Ikke den letteste men den skal være komfortable på ryggen også. Endret 6 timer siden av sofasliter La til Bonus...
Jens Eriksson Skrevet 6 timer siden Pålogget Forfatter Skrevet 6 timer siden sofasliter skrev (4 minutter siden): Bor du i Sverige? Der har du backpackinglight.se som har flere sekker som er lette og har stort volum. Hvor mye vekt de er designet for å bære vil også være viktig for valg av sekk. Jeg har ikke HMG selv, men merk at HMG sinne sekker ikke har "load lifters" på sine sekker. Selv bruker jeg en Gregory Focal som har rom for 58L som lettpakker sekk. Liggeunderlag og crocs går utenpå sekken. Jeg har hatt med mat for ca 8 dager, men til 14 dager klarer ikke jeg å pakke i den sekken. Ikke den letteste men den skal være komfortable på ryggen også. sofasliter skrev (4 minutter siden): Bor du i Sverige? Der har du backpackinglight.se som har flere sekker som er lette og har stort volum. Hvor mye vekt de er designet for å bære vil også være viktig for valg av sekk. Jeg har ikke HMG selv, men merk at HMG sinne sekker ikke har "load lifters" på sine sekker. Selv bruker jeg en Gregory Focal som har rom for 58L som lettpakker sekk. Liggeunderlag og crocs går utenpå sekken. Jeg har hatt med mat for ca 8 dager, men til 14 dager klarer ikke jeg å pakke i den sekken. Ikke den letteste men den skal være komfortable på ryggen også. Ja jeg bor i Sverige. Det er på backpackinglight jag funnet HMG, men trur den bare kan pakkes oppifrån. Men noen gang kansje man ska teste det og. 😎
+Gabs88 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Helt kort, jeg liker veldig godt lett utstyr. Lett underlag til mange tusen kroner, lette fiskestenger, lette soveposer, lett brenner osv osv osv. Men ikke lett sekk. Sekken skal være komfortabel, med god lufting i ryggen, og stabil. For min del føles en stabil sekk mye lettere ut på ryggen enn en lettere sekk som ikke er like god å bære. Det er i praksis den eneste tur-gjenstanden hvor jeg ikke bryr meg om lettere vekt. 2
Fiskepadde Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg bruker selv lett sekk på lengre turer, men det er lett å gå i noen feller. Først og fremst må sekken du kjøper tåle vekten du skal ha i den, altså se nøye på hva som er anbefalt vekt fra produsenten. Det andre er at slike sekker ofte må pakkes nøye. Mange produsenter, særlig i Amerika. Men det nærmeste du kommer en tradisjonell sekk som både er solid og lett er Atom packs fra England.
+sofasliter Skrevet 2 minutter siden Skrevet 2 minutter siden Jeg ville undersøkt litt mer om Bonfus Maxus 80L kan være noe. Den kan bære 22-25 kg, da bør du klare deg med mat for 14 dager, betinger selvsagt at resten av utstyret er lett og ikke for plasskrevende. Skal du bære mer enn 25 kg, så er det neppe noen lettvektssekker som er aktuelle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå