Gå til innhold
  • Bli medlem

Finnes det en anorakk/smock/"teknisk" skjorte i ull til kvinnelige former?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøvde min mann sin Norrøna Wool Smock. Den hadde deilig ullstoff ytterst, gode luftemuligheter, smarte lommer og detaljer, passe stor hette og jeg elsket den egentlig. BORTSETT fra passformen. Til meg som har noe rumpe og et (dog lite) fremparti, passet den rett og slett dårlig. En størrelse større ble romslig rundt nevnte kroppsdeler, men ble for stort de andre plassene. 

Så da er spørsmålet, finnes noe lignende til kvinnelige former? Et såppass lett plagg og i ull?

Jeg blir fort varm og svetter på tur, så med mindre det faktisk høljer ned, så kan jeg ikke gå med veldig tette plagg. Har en gortex anorakk, men trenger noe når den egentlig blir for varm. Jeg har Fjellreven Canada skjorte til dame, den har høyere ullprosent enn den til herre, og jeg liker den godt. Men den mangler litt lommer for de turene jeg ikke har med sekk/hoftesekk. 

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Tvilsomt. Smock er for spesielt interesserte og andre som har fasinasjon for militære uniformer. Ikke mange som takler snittet på jakka for sivilist bruk, i iallfall ikke her i landet. Kvinner generelt, men også i frilufts bransjen er ekstrem opptatt av mote enn at ting skal være praktisk og forskjellig jakke har sitt bruk.

Har kjøpt meg Smock jakke fra Fjellreven, googla mye og fant lite, men kommer over mange kanaler og fant mange merker som kjører Smock stil. Storbritannia, Tyskland og Finland har flere Smock merker. Finnes en del merker og Smock brukere i Usa og flere merker som lager skreddersydde til en ok pris. Kommer ikke på navn her og nå, men ville ha sjekka youtube.

Skrevet
awesomevicc skrev (53 minutter siden):

Men den mangler litt lommer for de turene jeg ikke har med sekk/hoftesekk. 

Smock jakke uten lommer, er ikke en smock jakka :-) Genialt med lommer på rygg, når man ikke har sekk/hoftebelte. Grunnen til at jeg kjøpte fjellreven sin nr. 1.

Skrevet
Dompappen skrev (3 timer siden):

Smock jakke uten lommer, er ikke en smock jakka :-) Genialt med lommer på rygg, når man ikke har sekk/hoftebelte. Grunnen til at jeg kjøpte fjellreven sin nr. 1.

Men, er fjellreven sin i ull? For jeg tror nok jeg finner en anorakk/smock/skjorte i herreversjon som passer bedre, men jeg tviler på jeg finner de i ull. 

Skrevet (endret)
awesomevicc skrev (34 minutter siden):

finner en anorakk/smock/skjorte i herreversjon som passer bedre, men jeg tviler på jeg finner de i ull. 

Ja, men erfaring min på google søk og smock jakke og anorakk er dårlig, da du nesten kun får kjente leverandører som norrøna, fjellreven osv. Søk på youtube og du finner mye (kanskje for mye) info om smock som er veldig populært blant annet bushcraft folka. Fikk flere treff på "smock wool", riktig nok mye "homemade". Men kan vært verdt å bruke tid, spesielt om du er på jakt etter dame størrelse.

Første gang jeg har hørt en fra det mottsatte kjønn ønsker seg smock :-)

Skal bruke min hovedsakelig til hundekjøring, hvor det er greit å tilgang til mange og store lommer. Ser også at mange kjører med smock anroakker. Fikk et tips om en produsent, men denne melding ble dessverre sletta.

Endret av Dompappen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.