Gå til innhold
  • Bli medlem

Mellomlett dunjakke med normal passform?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har solgt min trofaste Arcteryx atom fordi denne blir for kald i camp når temperaturen nærmer seg 0. Er derfor på jakt etter en lett til mellomlett dunjakke til erstatning. Ser dog at de fleste jakkene i denne klassen har atletisk passform, noe som ikke er helt optimalt for min kropp (snittet til atom var perfekt).

Er det noen her som kan anbefale ei dunjakke i vektklasse 4-500g som er normal og passform og som funker ned mot 0 grader? Er også ønskelig å kunne få den under ei skalljakke om det skulle bøtte ned.

Annonse
Skrevet

Så flott ut den Bergans-en! Litt skeptisk når produsenten ikke oppgir fyllvekt bare.. Her var det kun oppgitt antall gram per m2, og m2-en lar de seff være ukjent. Hva slags temperatur vil du si den takler?

Kommer sikkert til å prøve en arcteryx eller patagonia og, om jeg er innom en sport1, men synes de begynner å bli ganske overpriset med 4500-4800kr. Var ikke mange år siden hvor jeg kjøpte en ME expedition for samme pris - en jakke med 450g 800fp dun.

Skrevet

Ser den! Tenkte det samme før jeg handlet, men er kjempe fornøyd. Ikke no problem å bruke en tynn ulltrøye på rundt 135g(tynn Bergans) og jakken når det er -5 ish. Om jeg tar ulltrøye på rundt 210g(devold duo), så mener jeg til rundt -7 og -10.

Har også den som er storebroren til denne jakken(Rabot allround med mere fyll), den kan brukes med t-shorte under og da kan jeg gå i -15 uten å fryse, noen ganger blitt altfor varmt det å…

Ville anbefalt å sende mail eller ringe Bergans. De vil svare på på fyllvekten:)

Synes dun produkter har blitt mye dyrere nå enn tidligere, men verdt pengene fortsatt:)

• Liker 1
Skrevet

Fjällräven Expedition Pack Down Hoodie faller innenfor vektkravet ditt i hvert fall.

Hvis passformen er noenlunde lik Expedition Lätt syntetjakken deres som jeg har (de ser temmelig like ut) vil jeg si det er "normal" passform, selv om det er en ganske subjektiv betegnelse.

Syntetjakken (500g akkurat) kan for øvrig varmt anbefales som et alternativ til dunjakka om du er åpen for det. Holdt meg god og varm under 0 grader og tåler en del fuktighet. Også veldig god som dyr pute, som var litt av grunnen til at jeg ikke gikk for dunjakke i denne klassen🤪

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.