Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, Jeg har sett på webkameraet ved Finsehytta, pluss webkameraet fra togstasjonen og også sjekket senorge.no med tanke på snødybde. Jeg tenkte å gå et stykke opp nordover, fra 1. juli, mulig rett øst for Flakavatnet, vet dere om det er mulig å gå oppover der nå, eller blir det for dypt? I flg senorge ser det ut til at det varierer fra 25 til 100 cm, men vet ikke hvor presis målingen er. Det kan jo også hende at noen har begynt så smått å gå oppover der og at det er gått opp litt.

(Har sendt samme spørsmål til Finsehytta, i skrivende stund) Truger er i utg.pkt ikke aktuelt :)Takker for hjelp! 

image.thumb.png.7da65cfdc59fd4b59c515a026133ca19.png

Endret av thomas christensen
Annonse
Skrevet

Hei! 

Vi skal gå fra Haugastøl i dag, enten nordover, vestover eller sørover. Har telt og er fleksible. Bestyrer på Finsehytta kunne i går ikke redegjøre nøyaktig for når de ulike sommerbruene legges ut, noe som påvirker valget vårt, vi ble oppfordret til å kontakte dem i dag (gjør dette seinere).

Vi har verken truger eller staver, og er spent på hva som møter oss. Jeg oppdaterer her lørdag eller søndag. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Luftig skrev (21 minutter siden):

Vi skal gå fra Haugastøl i dag, enten nordover, vestover eller sørover.

Hei!

I følge senorge ser det ut til at det er barmark hele veien sør- og østover og litt mer snø vestover. 

Oppdatering er topp! :)

image.thumb.png.00b97f76a0a8fa4ca551f90e1a34ff37.png

• Liker 1
Skrevet (endret)
Luftig skrev (27 minutter siden):

når de ulike sommerbruene legges ut

Her er oversikt over sommerbruer, det er mange bruer som ikke er lagt ut:

EDIT: Jeg la ikke merke til at det både er permanente bruer og sommerbruer i oversikten, men de kan sorteres hver for seg.

https://dennorsketuristforening-my.sharepoint.com/:x:/g/personal/marius_hestbraaten_dnt_no/EV-oWlTsgR9Os66TyyDCiWMBvt65rNaYkA218Qq5fOoB7A?rtime=pbLCGoa03Ug

Skrevet (endret)
Luftig skrev (5 minutter siden):

Det er åpning på hyttene i morgen

Sant, men i følge folka på DNT-butikken i Storgt. i Oslo kan det være greit å sjekke oversikten uansett, det er ikke nødvendigvis klart med bruer, selv om hyttene åpner. 

(Men nå får dere jo litt mer oppdatering fra Finsehytta etter hvert, gjerne oppdater her også! :) )

Skrevet
Luftig skrev (1 time siden):

Hei! 

Vi skal gå fra Haugastøl i dag, enten nordover, vestover eller sørover. Har telt og er fleksible. Bestyrer på Finsehytta kunne i går ikke redegjøre nøyaktig for når de ulike sommerbruene legges ut, noe som påvirker valget vårt, vi ble oppfordret til å kontakte dem i dag (gjør dette seinere).

Vi har verken truger eller staver, og er spent på hva som møter oss. Jeg oppdaterer her lørdag eller søndag. 

Svar fra Finsehytta:

"Hei , jeg kom opp i morges og har ikke vært ute og gått noe ennå. 

Fikk tlf fra noen igår som hadde trøbbel med å komme seg fra Klemsbu til Finse , så det kan jo tyde på at det er ganske dypt noen steder i området der oppe . 

Lei for at jeg ikke er mer til hjelp, det kommer seg når vi har kikket litt rundt her de nærmeste dagene 🙂"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.