Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde med hvit gjeterhund på fisketur og det krydde med knott. Hunden brydde seg ikke selv om det var svart med knott på den. Knotten greier sannsynligvis ikke å bite gjennom overpels og underpels.. Men neste morgen oppdaga jeg maaange røde sår på magen (der er det jo ikke så mye hår) - Tar i mot tips fra erfarne turgåere/fiskere med hund :)

Annonse
Skrevet

Pleier å ha med myggnett eller et innertelt til den firbeinte. Min får helt noia, spesielt av mygg. Han legger seg rolig i telt og myggnett og det har fungert godt.

Skrevet (endret)

Se opp for en spesiell type knott med ett lite rør ut av nebbet. Det er en type/ art litt større enn ordinær/ vanlig knott. MEN den suger blod og hundene hovner opp og blir rett og slett dårlige/ slappe/ problemer med å gå/ spise osv. Denne arten skjuler seg i lyngen og man ser den ikke så lett. Vi har to ganger endt opp hos veterinær og hundene har måttet få kortison.

Hundene har sett ut som kjøttkaker i magepartiet hvor det er lite hår.Disse hendelsene har vært i grensetraktene mellom Femund og Sverige, helt ned mot Trysil. Denne arten er godt kjent blant svenske veterinærer i området.

Endret av Fenrisfrøya
Skrevet

Takk. Telt er ikke noe problem. Det er når vi er ute og fisker i et vann. Er kanskje ikke lurt å bruke Mygga på hunden .. men takk for tipset Ole K, jeg sjekker.

Tar imot evt midler som har virka🙂

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.