+Marius Engelsen Skrevet 26. mai Skrevet 26. mai (endret) Gabs88 skrev (45 minutter siden): Bruker du den frittstående eller sammen med et skumunderlag? Bruker kun den alene. Dvs: et halvt skumunderlag som teltgulv, og et halvt skumunderlag som ligger bakpå kajakken til å trekke den opp på land. Endret 26. mai av Marius Engelsen Siter
+Gabs88 Skrevet 26. mai Forfatter Skrevet 26. mai 2 hours ago, Marius Engelsen said: Bruker kun den alene. Dvs: et halvt skumunderlag som teltgulv, og et halvt skumunderlag som ligger bakpå kajakken til å trekke den opp på land. NIce Jeg har den som heter Mondoking XL, men det er jo et bilunderlag med massiv pakkestørrelse, det er naturlig for meg å lure på om Neoloft blir tilsvarende som det. Da sover man jo ordentlig godt. Siter
+Marius Engelsen Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai Gabs88 skrev (10 timer siden): Da sover man jo ordentlig godt. Jeg har våknet hver dag uten å kjenne meg stiv i ryggen i det hele tatt. Kan sprette opp å gjøre yoga om jeg vil. Selv etter ti timers padling i beinhard motvind, bølger, motstrøm, regn og haggelbyger. Lakmustesten for dette underlaget gjøres den dagen jeg får kjerringen til å teste det. Om det består da, så er det i så fall det første i verden 2 Siter
+Marius Engelsen Skrevet 29. mai Skrevet 29. mai Jantoret skrev (1 time siden): Hvilken størrelse på liggeunderlaget har du gått for? Jeg gikk for RW. altså kort og bredt. Jeg er 172 høy. Siter
Hc.b Skrevet 29. mai Skrevet 29. mai Tenkte å gå til innkjøp av underlaget. Er 185cm, og lurer på lengden selv. Sover aldri strakt ut, så tenker RW burde holde? Siter
+udetaljert Skrevet 29. mai Skrevet 29. mai Hc.b skrev (10 minutter siden): Tenkte å gå til innkjøp av underlaget. Er 185cm, og lurer på lengden selv. Sover aldri strakt ut, så tenker RW burde holde? Er 180cm, og har Large. Syns det er greit å ha litt ekstra å gå på i lengden, så er veldig fornøyd med den størrelsen. Siter
+Marius Engelsen Skrevet 29. mai Skrevet 29. mai Jeg tenker det er dumt å spandere på seg ca. 850 gram underlag, og så skal man spare de siate 50 grammene som gjør at det virkelig blir bra. Kjøp så lang som du trenger for å sove best. 3 Siter
+TheSleepwalker Skrevet fredag kl 18:51 Skrevet fredag kl 18:51 23 hours ago, Hc.b said: Tenkte å gå til innkjøp av underlaget. Er 185cm, og lurer på lengden selv. Sover aldri strakt ut, så tenker RW burde holde? Er 195cm og syntes exped LW (198cm) er i korteste laget. Siter
LilleFjellgeit Skrevet tirsdag kl 19:47 Skrevet tirsdag kl 19:47 (endret) Måtte prøve begge to, Exped megamat ultra og Thermarest Neoloft🤩 Begge er utrolig god å ligge på, både størrelse, bredde og stoff, men exped er nok hakke bedre for min del. Neoloft sin horisontale rille design er ikke like komfortabel, da jeg føler rillene stikker i ryggen min. Kanskje jeg som er for «lett» for madrassen, da typen min ikke kjente de i det hele tatt. Sliter med ryggproblemer, derfor jeg tenkte å prøve ut disse. Muligens ryggproblemer som gjør at neoloften føles ukomfortabel per nå, da jeg ikke kan huske noe ubehag med neoair versjonen jeg vanligvis bruker. Må nok teste når ryggen bedrer seg, men tenkte å gi litt info til dere, da jeg vet flere vurderer disse. ☺️Anbefaler å prøve begge, da jeg trodde at jeg kom til å like neoloften best fordi alle sier den er så god, men personer er forskjellig si, og godt er det ☺️ Endret tirsdag kl 19:48 av LilleFjellgeit 3 1 Siter
+tshansen Skrevet tirsdag kl 20:08 Skrevet tirsdag kl 20:08 LilleFjellgeit skrev (20 minutter siden): Neoloft sin horisontale rille design er ikke like komfortabel, da jeg føler rillene stikker i ryggen min. Kanskje jeg som er for «lett» for madrassen, da typen min ikke kjente de i det hele tatt. Dette var veldig verdifull informasjon for meg, langsgående kanaler i underlaget føles veldig bra for min rygg, men her må jeg rett og slett prøve å kjenne etter samme tingene. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette. Siter
LilleFjellgeit Skrevet tirsdag kl 20:24 Skrevet tirsdag kl 20:24 (endret) 20 minutes ago, tshansen said: Dette var veldig verdifull informasjon for meg, langsgående kanaler i underlaget føles veldig bra for min rygg, men her må jeg rett og slett prøve å kjenne etter samme tingene. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette. Bare hyggelig! Er veldig fan av expeds langsgående kanaler. Har selv ultra 7r, men vurderer å skaffe et mw i stedet, da soveposen faller litt utenfor. Tror ikke ultra megamat med 4.4R holder mot senhøst og vinter, men bredden og komfort er ikke noe å si på! gjerne del dine erfaringer om du får prøvd begge Endret tirsdag kl 20:29 av LilleFjellgeit 1 Siter
+Marius Engelsen Skrevet i går, 04:53 Skrevet i går, 04:53 Jeg har også likt horisontale best. Men når det gjelder Megamat Ultra, synes jeg Neoloft var klart best for min rygg. her er vi nok forskjellig alle sammen Siter
Hc.b Skrevet i går, 09:37 Skrevet i går, 09:37 LilleFjellgeit skrev (13 timer siden): Kanskje jeg som er for «lett» for madrassen, da typen min ikke kjente de i det hele tatt. Kan du definere "lette", så kan man ta det i betraktning? Planlegger innkjøp av nytt underlag selv Siter
Larix Skrevet i går, 10:01 Skrevet i går, 10:01 Hvis en er "for lett" kan det ofte hjelpe på komforten, å gå litt ned på trykket, er min, generelle, erfaring. Men det kan det jo hende er prøvd. 2 Siter
LilleFjellgeit Skrevet i går, 10:56 Skrevet i går, 10:56 1 hour ago, Hc.b said: Kan du definere "lette", så kan man ta det i betraktning? Planlegger innkjøp av nytt underlag selv «Lett» som en petite dame 😂 typen som er en gjennomsnittlig mann, merker ikke noe til de horisontale rillene. Håper det var bedre forklart 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.