Gå til innhold
  • Bli medlem

Sykkel på Color Line


derp

Anbefalte innlegg

Hei! Skal ut på en bikepacking tur i sommer som starter fra Larvik - Hirtshals.

Er det et eget sted hvor sykler går om bord? Og evt hva pleier folk å gjøre med bagasjen, blir den stående på sykkelen?
Har ganske mye med meg så vil egentlig ikke drasse med meg alt rundt eller oppbevare i skap hvis jeg ikke må.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kult! Jeg reise Oslo-Fredrikshavn med DFDS i fjor. Syklene sto parkert i hovedrommet med bilene langs den ene veggen. Det var et gelender å feste syklene i, men jeg ville tatt med noen ekstra stropper så sykkelen står stødig. Jeg pakket det jeg trengte på båten over i en liten sekk, resten sto igjen på sykkelen :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper de har en avkrok på bildekket. Det er det de har på bilferger innenlands. Ta med en stropp/taustump slik at du får surret sykkelen fast i noe fast, et rør eller noe. Det er nok bare å ha ting hengende på sykkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk med Color LIne. Det pleier ikke å være tilgang til bildekk under ovefarten. Når jeg har vært med ferge lar jeg sykkeltaskene være på syklen og tar en liten bag med opp. Larvik- Hirtshals tar jo ikke mange timer.

Elgen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar en del motorsykkel med disse fergene, å man blir henvist til eget område hvor vi stropper sykelene fast i dekk. Det er rikelig med stropper ombord (henger mellom skottene) Color Line er pliktig til å hjelpe deg med innfestning eller sørge for at du har stropper tilgjengelig. En trøsykkel er litt enklere da denne kan plasseres eller i verste fall legges ned. Snakk med kundeservice, jeg tipper de sier at du skal henvende deg i billett luken også blir du anvist av dekk crew som viser deg hvor du skal stå. 

Bagasjen din kan fint ligge igjen på bildekk, eneste jeg tar med meg opp er kamera og verdisaker, alt annet står igjen på sykkelen. Selv hjelmen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.