Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellreven Keb Endurance 4


Måsan

Anbefalte innlegg

Hei,

Gikk til anskaffelse av et Fjellreven Keb Endurance 3 etter bl. a. positive omtaler her på forumet. Har nå benyttet teltet en uke på Hardangervidda i påsken, og teltet falt virkelig i smak. Likte spesielt den stramme fine duken, gode stangkanaler, to innganger i forteltet og generelt en gode følelse av kvalitet.

Enig med dem som synes inngangsdørene blir litt lave og at det er en noe «uggen følelse å sitte på innerdørene mtp fare for skade på dørene, men tror kanskje jeg kan leve med det..?

Vi er stort sett 2 personer på tur, pluss hund i innerteltet. 

Hadde tidligere et Hilleberg Kaitum 2 GT og ble veldig glad i de rette endeveggene, men synes det ble litt smalt. 

Vurderer nå å skaffe et rent vintertelt med rette endevegger. Skal benyttes i pulk, så vekt er ikke avgjørende. 

Valget står nå mellom et Hilleberg Keron 3 GT og Fjellreven Keb Endurance 4. Keron er jo en klassiker som er mye omtalt, så jeg er nå først og fremst ute etter noen med brukererfaringer med Keb Endurance 4. Blir det f. eks. for stort for vårt bruk, er det «for stort» vindfang, hvordan oppleves dørene (alle) etc.

Takknemlig for svar!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Måsan skrev (12 minutter siden):

Enig med dem som synes inngangsdørene blir litt lave og at det er en noe «uggen følelse å sitte på innerdørene mtp fare for skade på dørene, men tror kanskje jeg kan leve med det..?

Skjønte ikke helt denne - Innertelt-døra tar vel ingen skade når den er åpen og man sitter i åpningen? Jeg har i hvert fall aldri tenkt på dette i mitt Keb Endurance 3.

Hadde Keb Endurance 3 kommet i en utgave med rette endevegger og to fortelt hadde jeg kjøpt det tvert, men desverre er det bare 4-eren som har dette, og det blir i største laget for mitt bruk som strekker seg fra soloturer til +1 og hund.

Endret av sneakyowl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sneakyowl, jeg har bare erfaring med telt der innerdøren kan legges til siden. Føltes intuitivt litt feil ut å sitte på den, men hvis ingen har noen negative erfaringer med det, så er det tydeligvis ikke noe problem 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.