Gå til innhold
  • Bli medlem

Langsua på tvers - Synstgardseter til Beitostølen


uteturen

Anbefalte innlegg

Ser på mulighetene for å gå Langsua fra øst til vest i påsken og har kikka litt på rute fra vinterparkeringa ved Synstgardseter og over til Beitostølen. Noen som har gått turen før og kan si noe om antall dager og lengde dagsetapper?

Kjapp kartrek kom frem til at det er overkommelig på 4-5 dager, men det er jo mulighet for skivebom.

Alternativt kan start være fra Espedalen Fjellstue, men den bakken har jeg gåttanhe nok ganger før.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare gått til Langsubua, men hvis føret er høvelig fornftig burde 4-5 dager være mer enn nok. Jeg ser man kommer inn på trikkeskinner igjen rett vestom Storeskag.

Personlig ville jeg ha regnet med 3 dager, evt 4 for å ha litt slingringsmonn og gått via Storkvolvbu og Storeskag. Ville selvfølgelig ha skippet turen innom Storkvolvbu og den kjipe bakken der hvis det er telting som er greia.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig er det jo ikke feil å ha god tid, man kan jo feks ta seg en tur på Skaget, jeg hører utsikten der skal være veldig bra. Sist jeg var i området var det hardt føre i høyden og i mangel av brodder etc så har jeg den toppen til gode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist jeg la inn riktig Synstgardseter i appen min så fikk jeg disse alternative rutene. 

Skjermbilde2024-03-08kl_08.16_08.thumb.png.5ff523cca5df8f818bfe2deb88015102.png

Ser ut til å være kjørte løyper til vest for Ongsjøfjellet 

Skjermbilde2024-03-08kl_08_25_24.thumb.png.7361ae57604afe65d6773e7684b41473.png

og så er det igjen kjørte løyper fra Storeskag som @graham nevner.

Skjermbilde2024-03-08kl_08_26_16.thumb.png.47f4fb3b50c239b846020be96bc991f7.png

Jeg har aldri gått der på ski, men er det ikke tenkelig at hele dette strekket kjøres i Påsken ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mapy.cz   Gratisapp som jeg bruker til "alt"  Fotturer, sykkel og ski. Last ned kart fra det land/område du trenger og så brukes den offline. Har brukt den i 3-4 år nå og ikke funnet noe annet som dekker så stort bruksområde så bra som denne appen. 

Forøvrig står de vel bak Windy og WindyMaps også.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.