Gå til innhold
  • Bli medlem

Sommersovepose med god plass


Anbefalte innlegg

Hei,

har litt kneproblemer + at jeg er av god størrelse, så jeg må kunne bevege meg i soveposen for å justere liggestilling.
bruker på de litt kaldere dagen en nemo disco 15, og liker veldig passformen, men på sommerstid så blir den alt for varm dessverre.

er det noen som har noen tips til en romslig sovepose til sommerstid? Er det quilt som gjelder?

kriterier:

helst dun pga størrelse og vekt

romslig

ikke altfor varm

helst ikke over 4000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
12 minutes ago, Morlie said:

Er det quilt som gjelder?

Jeg har alltid sovet med åpen sovepose for å få mer plass, gikk over til quilt i fjor og ser ikke for meg at jeg noen sinne kommer tilbake.

 

Gjengangeren her på Forumet er at man prøver Thermarest Corus først, så får man den i posten og finner ut at den er elendig. Den har så tynt dun at man bokstavlig talt ser tvers i gjennom den.

 

Og så kjøper man seg en Enlightened Equipment Revelation i stedet.

 

https://backpackinglight.no/products/revelation-regular-wide-12-unisex-dunquilt?_pos=6&_sid=9f1b35e38&_ss=r

 

4500 for -12 versjonen, men backpackinglight har alltid rabattkode. Så den faktiske prisen ender på 4050 kroner. Finnes i mange ulike versjoner.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 171 cm og slank.

Jeg gikk for Enlightened Equipment -12C i regular/regular. Den er rikelig stor i alle retninger.

Anbefaler dette til sommerbruk, det fungerer fint :) Rikelig varmt nok langt ut på høsten også.

Enig i det som står om Thermarest Corus over. Bare styr unna!

Endret av Marius Engelsen
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd og glad i min Cumulus quilt. Jeg gikk for en 450 som jeg bruker fra sen vår til tidlig høst: https://backpackinglight.no/products/cumulus-quilt-450?gad_source=1&utm_source=daisycon&utm_medium=affiliate&utm_campaign=daisycon_386184

Vil du heller ha sovepose i stedet for quilt har jo Barents Outdoor en bred sommerpose til ikke så ille pris: https://barentsoutdoor.no/product/tana-summer/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Warmpeace viking 300 for sommer bruk, kan få den i forskjellige lengder og breder. Jeg kjøpte 300/600 i Wide, nydelig å ha litt plass oppi posen. Dun, lav vekt og tar liten plass i sekken.

 

https://www.hektapatur.no/sove-ute/soveposer/sommerposer/warmpeace-viking-300?att=U2hvcnQgTFo=&gad_source=1&gclid=CjwKCAiA_aGuBhACEiwAly57MXWSYAIEBn8mrrbwhNlf7e_TZmI24_AjeoMHRyECd_OMLpOSHrknRxoCHDsQAvD_BwE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenbivy sitt "sove system" tilbyr størrelsene regular, large og i xl, både syntetisk og dun.

De siste årene har jeg brukt Sea to Summit traveler posen om sommeren pga fleksibiliteten. Kan brukes som standard sovepose, sovepose med åpen fotende, som "quilt", og som teppe. Har aldri hatt behov for sovepose rated under 0 grader om sommeren. RAB har en tilsvarende modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det ble en liten ventepølse og gikk for Tana summer som jeg fikk for en tusenlapp mens jeg undersøker quilt litt mer, liker veldig godt tanken på «dyne» på sommeren, må se litt hva slags løsninger jeg kan bruke på liggeunderlagene mine ettersom det blir fort klamt å ligge rett på liggeunderlaget 😅

 

takk for alle tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.