Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellduk


Husky_87

Anbefalte innlegg

Annonse

Dette spørs jo noe på alder til valpen. Pelsen blir jo mer og mer utviklet jo eldre de blir, men likevel; nå skal du jo på tur på vinteren og skal hunden få restituert seg skikkelig må den få ligge godt og varmt, og da ville jeg nok gått for en hvilepose som er foret/isolert av noe slag. Her har du jo flere valg, som for eksempel Jerven Jervehiet, Non Stop sin hvilepose, og Jægerens hvilepose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvileposen til magasinet ser ikke ut til å være foret men har isolert bunn. Dvs et tynt celleplast underlag i bunnen av posen.

Mine irsksettere har brukt jervehiet i alle år. Et super produkt som jeg bruker hele året egentlig. Jervehiet kommer i to deler, yttertrekket og innerpose(primaloft). Disse må kjøpes hver for seg.

Siden ytterpose og innerpose er to deler er det veldig lett å tørke eller vaske. Foret knytes enkelt fast i yttertrekket ( det er 4 festepunkter i yttertrekket)

Jervehiet er sovepose og hundeseng på tur. Hunden finner alltid roen og vet hvor plassen hans er i teltet. Bruker hiet/duk når vi er på jakt også, alltid ro og restitusjon i pausene.

Min irsk er med på de aller fleste vinterturene jeg er på med ski og pulk. Hvilepose/fjellduk har jeg alltid tilgjengelig for han i pauser, ved oppsett av telt/Camp eller ved riving av telt/nedpakking. Da slipper han å stå der å bli kald når været er ruskete.  

Fuglehunder er ikke polarhunder, men tåler alltids dårlig vær og kuldegrader så lenge man tar noen forhåndsregler. På en valp er det enda viktigere da de ikke har fått like god pels som en voksen hund.

Screenshot_20240111_203003_Instagram.thumb.jpg.9304b650760ebf3ca0f91d351af23ea7.jpgScreenshot_20240111_203459_Instagram.thumb.jpg.8f9a66ad8a251c0f8a1a2da116d80ef1.jpgScreenshot_20240111_203259_Instagram.thumb.jpg.b252501664714b16f6370e879628b7c8.jpg

Har du fjellduk fra før av kan den brukes sammen med en innerposen til jervehiet. Da sparer man både volum og litt vekt :)

Endret av Kristoffer Sandnes
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en mye mindre hund enn deg, en Bichon Havanais.

Vi bruker Non-Stop dogwear sin hvilkepose. Sitter hun på fanget koser hun seg i posen, men eller får vi henne ikke til å sitte/ligge i posen.

Designet på synes jeg dog ikke er bare dumt, og den finnes jo til store hunder også. Kanskje du kan titte på den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristoffer Sandnes skrev (8 timer siden):

Non-stop ly har vel ingen snøring i halsen? 

Jervehiet har enkel snøring i halsen slik at den holder varmen inne i posen. Hunden får også til å snu seg å bytte stilling uten at posen faller av. 

Den har glidelås med 2 dragere, som man kan dra inn på hver side mot halsen. Så varmen holdes inne der også. Men hunden må ligge mer eller mindre i samme stilling ja.

Jervenhiet virker egentlig enklere i bruk sånn sett, om man ikke har en liten hund som det jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.