Gå til innhold
  • Bli medlem

Får Eagle kjele plass i Trangia?


Fiskepadde

Anbefalte innlegg

Annonse
Navigatøren skrev (18 minutter siden):

Eagle sin 1.4L stålkjele er ifølge hjemmesida deres 18cm. 

Slik jeg forstår trådstarter, så er det den anodiserte kaffekjelen på 1,4 L fra Eagle som er aktuell, og den har vel en oppgitt diameter på 15,5 cm. Men da blir det nok helt i grenseland i tilfelle.

Men ut fra produktsiden til Skitt Fiske for 1,5 L kjelen som passer/hører til Trangia 25 (den minste kjelen i settet) har denne mål på Ø170x75mm, så det burde jo kanskje være muligheter.

Endret av Måssåbjønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutes ago, Måssåbjønn said:

Slik jeg forstår trådstarter, så er det den anodiserte kaffekjelen på 1,4 L fra Eagle som er aktuell, og den har vel en oppgitt diameter på 15,5 cm. Men da blir det nok helt i grenseland i tilfelle.

Men ut fra produktsiden til Skitt Fiske for 1,5 L kjelen som passer/hører til Trangia 25 (den minste kjelen i settet) har denne mål på Ø170x75mm, så det burde jo kanskje være muligheter.

Det stemmer, er alu kjelen. Jeg har sett litt forskjellige mål på den alt etter hvilken nettside jeg er innom, så ikke lett å vite. Ser ganske identisk ut i form som den billige de selger på xxl så kanskje jeg må svinge innom der og prøve litt om ingen her har en kjele og Trangia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var tilfeldigvis innom min lokale Europris og der hadde de jaggu en kjele som så helt lik ut som både Eagle og den til XXL. Jaggu passa den i Trangia settet. Noen millimeter for høy i lokket til at stekepannen skal ligge helt nedpå men bra nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.