tyttebær Skrevet 25. juni 2023 Skrevet 25. juni 2023 (endret) 5 hours ago, Luesveis said: Du kan få nattefrost på Hardangervidda i august (og i juli..). T limit er nedre temperaturgrense der en mann kan sove sammenhengende i åtte timer sammenkrøket med ullundertøy på, i henhold til EN 13537. Folk er forskjellige, og hvor kaldt man kan sove kan variere med dagsform, m.m. T limit på +1C mener jeg gir deg for lite marginer, selv med lakenpose, som helper noen grader. Sovepose med lang glidelås kan du bruke som dyne, om det blir veldig varmt. Nerdedetaljer: https://en.wikipedia.org/wiki/EN_13537 3 hours ago, ArveS said: Jeg har en Down Spring fra noen år tilbake. 250 g dun med litt høyere spenst, og etter min smak akkurat litt for lite når temperaturen er nær null. Kompenserer med ulltøy som natt-tøy og evt en dunjakke over knærne, da går det bra. Takker for svar Tenker jeg går for Mammut Nordic Down 3-Season Endret 25. juni 2023 av tyttebær la til quote Siter
can Skrevet 29. juni 2023 Skrevet 29. juni 2023 Nokon som har vore i grønndalen dei seinare år og kan sei noko om korleis fisket er der? Siter
THU Skrevet 1. juli 2023 Skrevet 1. juli 2023 Vi gikk stort sett samme tur i 2022. Besso første natta (alle netter på hytter), og så gikk vi langs Grøno fra Litlos til Hadlaskard. I sum en veldig flott tur i stort sett lettgått terreng. Turen langs Grøno er litt mer småkupert, men den var nok turens høydepunkt sammen med Sørfjordingsrindane. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.