Gå til innhold
  • Bli medlem

Aktører som reparerer teknisk bekledning - tips?


gobbel

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en 7+ år gammel Fjørå bukse hvor dessverre sømlimet løsnet etter en tur i vaskemaskinen, selv etter å følge vaskeinstruksene. Tok kontakt med Norrøna mtp reparasjon, men de sa at de dessverre ikke kunne reparere dette. Blir jo for dumt å kaste en ellers fantastisk bukse.

Forstår at man ikke kan sende inn reparasjonsforespørsel til konkurrenter (Bergans, etc.),lurer derfor om noen har noen tips om "uavhengige" reparatører eller andre aktører som tar på seg slikt arbeid?:) Eventuelt andre innspill?

Å gjennomføre reparasjonen selv ser jeg blir uaktuelt....

Endret av gobbel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det første er det veldig overraskende og skuffende at Norrøna ikke kan/vil utføre reparasjon. Lenge siden jeg har hatt noe med dem å gjøre, men den slags service var de virkelig gode på. Hvis de nå bare har kuttet det er det veldig mye mindre interessant å kjøpe produktene deres. De lager fine saker, men ikke så spesielt fine saker. Troen på service har virkelig holdt meg i troen på at det lurt å kjøpe Norrøna, men det var tydeligvis en feil.

/rant

For å svare på spørsmålet ditt så er Sømhuset på Hosle bra: https://www.somhuset.com/
Det er de som gjør reparasjonen for mange merker hvis du sender inn til reklamasjon.
Med forbehold om at jeg har utdatert informasjon så nevner jeg Arcteryx, Marmot og Amundsen.

De er flinke og ryddige, har fått fikset både goretex og dunjakke der

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøygen skrev (32 minutter siden):

For det første er det veldig overraskende og skuffende at Norrøna ikke kan/vil utføre reparasjon. Lenge siden jeg har hatt noe med dem å gjøre, men den slags service var de virkelig gode på. Hvis de nå bare har kuttet det er det veldig mye mindre interessant å kjøpe produktene deres. De lager fine saker, men ikke så spesielt fine saker. Troen på service har virkelig holdt meg i troen på at det lurt å kjøpe Norrøna, men det var tydeligvis en feil.

/rant

For å svare på spørsmålet ditt så er Sømhuset på Hosle bra: https://www.somhuset.com/
Det er de som gjør reparasjonen for mange merker hvis du sender inn til reklamasjon.
Med forbehold om at jeg har utdatert informasjon så nevner jeg Arcteryx, Marmot og Amundsen.

De er flinke og ryddige, har fått fikset både goretex og dunjakke der

Helt enig! Tidligere kun gode erfaringer med Norrøna tidligere, men har ved senere anledninger opplevd at terskelen deres for reparasjon har blitt noe uventet høyere. Det gis heller ingen råd, bare typ "Dette fikser vi ikke. Snakkes!". 

Skal absolutt høre med Sømhuset, takk for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det er ikke lenge siden jeg leverte en drøss med ting til småreparasjoner hos Norrøna (Flagship store Oslo). Samtidig spurte jeg om den gamle Falketind softshell-jakken min fra ~2016 også kunne fikses - Den har samme type problemer med at liming har begynt å løsne diverse steder. Dette var ikke noe problem å få fikset, men siden jeg bruker jakken hver dag valgte jeg å ikke ta det den gangen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zementh skrev (19 minutter siden):

Arcteryx har jo livstidsgaranti, så jeg har sendt inn utallige ganger til goretexservice.no. Siden jeg aldri har betalt selv, vet jeg ikke hva det koster. Men er fornøyd med jobben de har gjort.

Livstidsgaranti er jo dessverre svært udefinert i antall år, og det dreier seg jo om garanti i produktets levetid, og i din, og hvem er det som definerer det..?

Men for all del hvis Arcteryx praktiserer uendelig, eller i alle fall lang garantitid så all ære til dem for det :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Bøygen said:

Livstidsgaranti er jo dessverre svært udefinert i antall år, og det dreier seg jo om garanti i produktets levetid, og i din, og hvem er det som definerer det..?

Men for all del hvis Arcteryx praktiserer uendelig, eller i alle fall lang garantitid så all ære til dem for det :-D

De definerer det som produktets praktiske levetid, så om den er helt utslitt får du ikke reparert det. Men om tape løsner eller delamineres, så fikser de uten diskusjon. Jeg har en jakke som er 12 år nå, den ble reparert i fjor uten problemer da den hadde gått opp i limingen et par steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zementh skrev (46 minutter siden):

De definerer det som produktets praktiske levetid, så om den er helt utslitt får du ikke reparert det. Men om tape løsner eller delamineres, så fikser de uten diskusjon. Jeg har en jakke som er 12 år nå, den ble reparert i fjor uten problemer da den hadde gått opp i limingen et par steder.

Det er jo forbilledlig :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min arcteryx ble sendt til Aukra utenfor Molde til reparasjon. Fikk en lapp og kundenummer før jeg sendte. Husker ikke hva det heter men de reparerte min goretex jakke. Ellers har barents outdoor en prisliste på reparasjon og det står nederst at de tar imot alle.merker.

 

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.