Gå til innhold
  • Bli medlem

Aurlandsdalen - hvor krevende?eller andre forslag.


Wang Hansen Anna

Anbefalte innlegg

Hei.

Planlegger en helgetur for med og 12 åring i sommer. Aurlandsdalen frister veildig. Har lest at det det er flere fine turer fra Østerbø. der tenkte jeg at vi kan overnatte.

Men hvor krevende er å gå turer der? Fins  det  er noe lettere varianter for oss som er ikke  så vant å gå i fjellene? Si de sånn Besseggen tror jeg ikke jeg er i form for å gå:)))

Har ingen ambisjoner for turen, tankene var 5-6 timers vandretur, tur -retur fra Østerbø. 

Eller åpent for andre forslag 3-4 timers kjøring fra Oslo, og tur skal starte fra overnattingstedet:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, 

Vi bodde på Østerbø i fjor og gikk dalen rett nordover, Langedalen tror jeg. Det var en veldig fin tur oppover dalen og etterhvert veldig fint fjellterreng langs elv. 

Noen litt bratte partier og litt ur på vei oppover, men oppe på fjellet var det veldig fint. Opp og ned samme vei. Fantastisk foss litt oppi dalen hvor vi spiste lunch. 

Vi gikk med barn fra 8 år og det var ingen problem. Det var veldig fint vær da vi gikk og er sikkert litt farget av det:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myriameter skrev (11 timer siden):

Trikset er å gå ned til Vassbygdi, og ta buss tilbake. En ti på topp tur. lurt å sjekke når sti ned åpner, da det ofte forekommer ras vinterstid i Aurlandsdalen

Gikk fra Østerbø till Vassbygdi i fjor.

Vi kjørte. ned bilen dagen i forveien, og busset tilbake. 
Veldig fint å slippe å stresse med busstider. Ett tips er å ta med badetøy, det er noen badeplasser som kan være verdt ett besøk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.