Gå til innhold
  • Bli medlem

Kort telttur til Oltedal (13-14.01.07) - Full storm


thpaulsen

Anbefalte innlegg

Heisann!

Bestemte meg på kort varsel for å ta en liten overnattingstur i nærområdet, så lørdags ettermiddag pakket jeg teltet, hoppet på sykkelen og satte avsted mot Oltedal i full rulle, bare avbrutt av et lite pit-stop på Platou for å sikre den noe vesentlige Real kvelds-/frokostmaten. Med 12-15kg på ryggen bare det seint avgårde utstyrt med mine utrente spinkelbein, og jeg var ikke helt fremme i Oltedal da det begynte å bli mørkt, blåse opp og regne ville kattunger... Jeg bestemte meg derfor for å slå leir på et lite utmarksområde ca. midt i nabodalen som går parallelt med Oltedal på Vestsiden. Jeg fant ly (trodde jeg) ved siden av en liten fjellknaus i et utmarksområde som lå noe høyere enn området rundt, og opp med teltet... Kvelden foreløp fint, Whisky akkompagnert av Sandemoses En Flyktning Krysser Sine Spor... Litt utpå begynte det dog å blåse skikkelig opp, og rundt kl. 2400 kan man ikke si annet enn at det ble temmelig livlig; det høljet ned og blåste hakka møkk... Teltplassen var nok det tørreste området i dalen; men dog ikke tørt nok for mine standardplugger beregnet på andre forhold enn søle, og jeg måtte opp tre ganger i løpet av natten for å justere bardunene... Men det er slikt som hører med :D Vedlegger en liten link til en 30sec videosnutt fra YouTube... Mot slutten av filmen presses teltduken inn; noe som innleder nattens første utendørsbesøk for bardunjustering :D Kan nevne at dette var rundt midnatt, og at vindretningen dreide ca. 180 grader i løpet av natten, og tiltok i styrke... Vel, vel... Live and learn I say ^^

Skal man tro Meterologisk Institutt var det snakk om ca. 28 M/sec i området..

Mvh.

TH

Video:

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei... Fikk ikke med meg stormvarselet før jeg dro og visste ikke at det kom til å blåse fullt så mye... Ellers hadde jeg lagt meg et sted hvor det var småstein tilgjengelig... Lette i en stor sirkel rundt teltet men ingen stein på riktig størrelse... Ble ikke til at jeg orket å virre rundt i mørket heller :twisted: Desverre ingen tre/røtter å binde meg fast i heller.. Vel vel, som jeg sa; live and learn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.